Eksterne links

tirsdag den 14. august 2018

Dag 19, Santiago de Compostella

Jeg stod op da alle var gået og fik lidt at drikke/spise og satte mig til at opdatere min blog som jeg ikke havde fået gjort i går.

Ved 10 tiden gik jeg så en tur og spiste morgenmad ved Porta do Camino. Mens jeg sidder kom David sammen med Julie og de ville til busstationen for at finde ud af hvordan de kom til Pamplona. De havde forhørt sig med toget men alt var optaget der.

Derefter gik jeg rundt for at finde et sted vor jeg kunne købe et microkort til mit kamera. Jeg troede at 32 GB var nok til de film jeg ville tage her, men i går løb det tørt. Ærgerligt at jeg først gjorde det i dag, for det endte med at der lå en "kineser" 50 meter ned at gaden hvor jeg bor og der kunne jeg købe et mikrokort på 8 GB.

Nu har jeg ihvertfald plads til 35 min men jeg får nok ikke taget mere video.

Da jeg sidste boede her var det sammen med Lennart. Hende der dengang var her er her ikke mere. Jeg spurgte så i går om han kendte hende og hvad der var sket med hende. Hun var jo dengang muligvis interesseret i at købe alberguet, men var lidt nervøs for om det kunne løbe rundt.
Han kendte hende godt - Anna hed hun - og han kunne fortælle at hun havde købt alberguet ved siden af - 50 meter fra dette - Albergue La Estrella. I dag gik jeg så forbi og ganske rigtigt stå hun der i døren og var ved at ordne noget. Hun kikkede på mig og pludselig kunne hun genkende mig. Hun viste mig hun i alberguet og fortalte hvad hun havde lavet og hun var meget glad for at hun havde købt et. Jeg spurgte om det så løb rundt hvorefter at grinende sagde ja - det gjorde det og hun havde køber et hus i Santiago så det må være en god forretning hun har der. Dejligt at møde hende. Lennart kan sikkert også huske hende.

Telefonen ringede og det var Marzia som spurgte om jeg ville drikke en kop kaffe med hende inden hun skulle med bussen kl. 16. Vi mødtes foran kirken og også Victorian var med og vi gik til en bar hvor vi snakkede lidt, fik en drink (jeg en Sangria) og derefter fulgte jeg dem gennem byen til busstationen som jo kun ligger 300 meter fra hvor mit albergue er.

Jeg havde skiftet memonykortet ud til det nye .....men glemte at formatere det. Af en eller anden grund optog kameraet men det kunne ikke vises. Øv, fik ellers taget lidt af kirken men jeg skal senere op og spise Pulpo et sted jeg har fundet.

Vi sagde farvel og Marzia gentog igen og igen at vi skulle komme og besøge hendes familie.

Ved 7 tiden, efter et hvil, tog jeg til byen igen og kikkede ing i kirken til messen men drog derefter til en restaurant med Pulpo. Spiste en dejlig Pulpo og bagefter ost og til sidste jordbær. En skøn sidste aften.

På ej hjem mødte jeg nogle pilgrimme som jeg havde mødt tidligere men som først var kommet i dag. Faktisk indhentede jeg jo en dag ved ikke at overnatte i Vigo,

Nu er det bare i seng og op i morgen kl. 7 og tage bussen kl. 7.50. Morgenmad er i lufthavnen.