søndag den 5. juli 2015

Dag 16, Santiago - Finterra - Santiago

2 minutter før alarmen gik på min Iphone - stod jeg op - klokken var 7:28. Daniel var også vågen - så det gik hurtigt med at få ordnet os og vi var allerede på busstationen kl. 8:00 hvor det viste sig at der var en direkte bus kl. 8:25. Vi købte billetter og på vej ned til bussen mødte vi Terese og Angela. De skyndte sig - ved hjælp at Daniel - at få købt billetter så de også kom med den bus.

Det tog 1 time og 40 minutter - så var vi i Fisterra - hvor vi startede med morgenmad. Daniel havde spillet for meget i bussen så han var blevet køresyg. Men han fik dog en crossant ned med nutella sammen med en juice.

Efter morgenmaden gik vi så mod Cabo Fisterra -

og og vi nåede så 0,00 km stenen....

og videre ud bag fyrtårnet og ned til et bålsted, hvor vi satte ild til vores tøj...

Derefter tilbage og ned til stranden, der hvor det er muligt efter højvande at finde de store muslingeskalder. Der var dog lavvande da vi kom.

Daniel har stor succes som fotograf og det er ofte at han bliver spurgt om han ikke lige vil tage et billede af en total ukendt person... som her i Fisterra

Vi havde netop spist frokost alle 4 - på en italiensk da vi ville have pizza. Derefter gik Daniel og jeg en tur.

Vi var tilbage efter en bustur på 2 timer 20 minutter hvor dels Britta ringede og dels sov vi lidt. Da vi ankom til Santiago tog vi afsked med pigerne - Terese og Angela - som lige ville have tiderne på lufthavnsbussen. De skal flyve så tidligt at de er nødt til at tage den sidste bus om aftenen og overnatte i lufthavnen. Teresa skal til Tjekkiet og forsætte sin ferie hjemme hos familien og Angela til Luxenbourg til sin familie. Førtst til september skal de tilbage til universitetet i Montpellier.

Vi tog tilbage til vores albergue - og derefter videre til en cafe ved Porta de Camino hvor vi drak cola og øl...

Daniel gik så tilbage til alberguet og jeg en tur rundt om katedralen igen. Her løb jeg ind i et ægtepar fra Ungarn som vi har hilst på mange gange og kun snakket lidt med. De var meget glade og vi udvekslede navne - de hedder henholdsvis Szell og Peter.