onsdag den 1. juli 2015

Dag 12, Ligonde - Melide (22,8 km)

Vi var oppe kl 7 i dag. Der var en del uro fra 2 ældre damer fra Holland som skulle lyse rundt og pakke i rummet og ikke nok med det, så havde meget i plastposer. Irriteret stod jeg op kl. 6:40 og gik på toilettet og så spurgte de mig om de måtte tænde lyset. Jeg sagde nej og lagde mig igen. Der var andre end mig som lå i deres seng. De forlod så alberguet ved 7 tiden hvor jeg så vækkede Daniel.


Vi var hurtigt klar i dag og ude af døren kl. 7:15 hvorefter vi gik over og fik morgenmad. 

Vi spiste det samme sted hvor vi havde været et par gange - senest aftensmad i går hvor vi fik et par dejlige steaks med pommes frites. Som de andre gange kom hønsene og kattene og tiggede. På billede er det Daniel de kikker på - håber at få lidt af hans steak og pommes frites.


Daniel fil en baguette med bacon - spiser han snart flere af dagligt - og en Nestea. Den halve Baguette blev dog pakket ind til senere. Jeg fik cafe con leche og toast.
Derefter fortsatte vi og gik direkte til Palas de Rei, hvor vi holdt en pause. Vi var gået næsten 8 km i et stræk, så vi skulle lige have en forfriskning. Daniel spiste så den anden halvdel af sin baguette.

   
Alberguet til venstre bag han skulle vi have boet på hvis vi var gået videre i går.


Vi fortsatte gennem Carballal, San Xulian til Casanova hvor der lige skulle tages et billede af skiltet også.


Efter Casanova videre gennem skov...


Så nåede vi Cornixa hvor vi egent skulle bo. Det var et vejkryds med 4-5 huse og der var åbenbart kun et hostal - jeg var blevet vildledt af min søgning i går på nettet samt min app på min Iphone som skrev at der også var et albergue. Vi blev enige om lige at snakke om hvad vi gjorde over lidt at spise. Daniel fik en baguette med bacon og jeg en tortilla. Bare giv ham en Baguette med bacon så bliver han let :-)


Vi besluttede at gå en time mere til Melide, som jo er en større by. Byen som er berømt for sin Pulpo - ottearmet blæksprutte - som vi skal spise til aften. Det var et godt argument for at gå videre.


Over Puente Velha... 


Vi nåede Melide og har fundet et godt albergue her - albergue Cruceiro - helt centralt i byen. 


Eftermiddagen gik med at Daniel slappede af et par timer mens jeg gik en tur i byen for at finde det sted vi skulle spise Pulpo.  Efter at have fundet det handlede jeg lige lidt i et supermarked - Aquarius og chokolade til Daniel og var så oppe til ham med det.
Derefter satte jeg mig på en bar på torvet så jeg kunne se alle de pilgrimme som kom til byen. Her sad jeg også da Britta ringede som hun plejer - dejligt - klokken 5. Da jeg skulle betale gav jeg ham 50 € men han kom tilbage med penge som om jeg havde givet ham 10 €. Jeg sagde til ham at han havde fået en 50'er men det sagde han nej til. Jeg blev så vred at jeg ringede efter politiet, men han fastholdt sit så der blev skrevet en rapport, og intet andet. Det var ikke meget mere jeg kunne gøre.

Derefter gik vi ud for at spise Pulpo og gik hen til det sted jeg havde fundet. Da vi kom ind var der en som kaldte og det var Francisco som sad sammen med 2 unge piger - og vi satte os hos dem og hyggede. Desværre var min Ipod løvet tom for strøm, så jeg på senere sætte billeder ind fra mit camera.

Derefter var det så hjem og i seng...

Dagens video


Ingen kommentarer:

Send en kommentar