fredag den 27. juli 2018

Dag 1 København - Lisbon - Alpriate (18,7 km)

Væggeuret ringede kl. 5 hjemme i Ishøj hvorefter både Britta og jeg måtte op, da hun gerne ville køre mig til lufthavnen. Kys og kør, hedder det i lufthavnen og det gjorde vi så.
Flyet gik planmæssigt kl. 6.50 og jeg spiste morgenmad om bord. Det havde jeg glemt at jeg havde bestilt så det var dejligt at opdage. På flyet kom jeg til at sidde ved siden af en ældre ægtepar som også skulle gå turen. De skulle dog lige holde et par feriedage i Lisbon først. 
De har ikke sommertid i Portugal så vi landede kl. 9.32 (10.32 i dk) og kl. 10 var jeg ude af lufthavnen og på vej ned mod floden som jeg skulle følge ca. 4 km. Det var nu sjovt idet jeg havde "kørt" turen på Google aftenen før så jeg kunne genkende bygningerne.




Da jeg havde gået ca. 11 km blev jeg overhalet af 2 mænd som bare lige hilste. Et stykke tid senere sad de i græsset og jeg gik lige hilst på dem. De var fra Italien og var startet i Lisbon ved cathedralen samme dag.
Jeg fortsatte og lidt senere kom den ene op til mig og vi fortsatte så sammen. Han var fra Milano og havde gået caminoen 7 gange - altid den franske - men nu skulle han prøve den portugisiske. Lidt før Alpriate kom vi gennem et industrikvarter hvor der var et mad/drikke udsalgsvogn og jeg fik en cola og fyldt flasken op. Den anden italiener passerede os - de fulgtes ikke ad som jeg havde troet. 

Vi kom så til Alberguet - klokken var 13.50 og de åbnede først kl. 14. Miguelle, som italieneren hed fik lidt af et problem da han havde glemt at få et caminopas. Han havde en meget lang snak med hospitaleiros og der blev snakket en del i telefon før han fik lov at overnatte der. 
Jeg er lige kommet hjem fra supermarkedet her i byen hvor jeg var nede sammen med Susanne fra Stockholm som også stod og ventede da vi kom. Vi fik de bedste pladser i stuen - der er kun 2 - og det blev vi glad for idet de andre der bor på 1.sal ikke måtte havde deres rygsække med op. De fik en spand så de kunne samle nogle ting sammen og tage med op. Men ellers er det et ok sted - vi fik lagen og hovedpude med betræk og prisen var 8€.



Jeg fik som sagt handlet lidt ind - frugter, cola og sæbe. Temperaturen i dag er tilpas - startede med 21 gr og kølig nordenvind og er nu oppe på 26 og stadig lidt vind. 
Resten af. Dagen gik med at slappe af, skrive bloggen, gå en tur i byen for at finde et spisested til aftensmaden (der var 3 i byen) og så en lille en på øjet.
Jeg spiste aftensmad sammen med Miquelle og Susanne.

Der boede 9 på vores Albergue og ud over os 3 var der en norsk pige, en rumansk mand, et ungt italiensk par og et par unge drenge fra England. Efter aftensmaden stod vi og snakkede lidt i køkkenet opdelte en flaske hvidvin som Miquelle havde haft købt.
Derefter var det i seng.

Relive 'Hiked 18.7 km on 07/27/18'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar