søndag den 29. juli 2018

Dag 3, Vilafranca de Xira - Azambuja (20,7 km)

Vi boede 3 på vores 4 sengs stue på Hostel DP så vi stod op næsten samtidig kl. 6.35 og gik ned til morgenmad som var fra kl. 7. Dejlig med morgenmad da jeg kun havde pist lidt dagen før. Mit blodsukker da jeg gik i seng var 6.5 så det var fint.
Til morgenmaden fik vi underholdning af ham der serverede morgenmaden og han var en ren snakkemaskine.
Vi kom ud ad døren kl 7.45 og så gik det stille og roligt ud ad byen. De første 14 km var rolige o stille natur hvorefter der kom 6.5 km i vejsiden af en større hovedvej. Heldigvis var det søndag så der var ikke så meget trafik.
Vi var fremme ved vores albergue kl. 12.25 men de åbnede først kl. 15, så vi måtte vente. Da de åbnede var der kommet 10 og senere kom 2 mere (danskere) og så var det fyldt op.
Mens vi ventede fik jeg købt vaskemiddel hos en kineser så jeg fik vasket tøj i dag.

Relive 'Hiked 20.7 km on 07/29/18'

Vi kom alle ind kl. 15 hvor vi blev godt modtaget af Christine. Som sagt så kom Bodil og Lasse som de 2 sidste ved16 tiden. Jeg havde siddet sammenrend dem i flyveren på vej til Lisbon, men da de skulle lege turister 1 2 dage før de gik, regnede jeg ikke med at se dem igen. På spørgsmålet om hvor de var kommet 60 km frem til voresalbergue, var svare - en gåtur på 10 km og så toget på 50 km. Snydere !!!!
Efter hvil gik vi ud og spise kl. 18 da alberguet blev låst kl. 20 og så var vi afhængig af at der ver nogen til at låse op.
Christine have anbefalet en restaurant hvor vi 4 - Susanne, Bodil, Lasse og jeg tog ned til. 4 italienere sluttede sig til os efter en times tid.



Kl 20 gik jeg hjem efter at have delt 1/2 l rødvin med Susanne og Italienerne kom hjem lidt senere og Bodil og Lasse meget sent og en anelse påvirkede. Bodil blev syg i løbet at natten og Susanne måtte hjælpe hende. Den historie fik jeg først dagen efter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar