lørdag den 28. juli 2018

Dag 2, Alpriate - Vilafranca de Xira (20,6 km)

De første kom ned fra 1.sal kl. 6 og lidt efter stod jeg op. Efter en banan til morgenmad tog vi så af sted og var ude af døren kl. 6.50. Efter 4 km nåede vi byen Povoa de Santa Iria hvor vi spiste morgenmad.


Derefter gik der videre langs floden - via Alverca de Ribatejo - til Alhandra hvor måtte gå 2 km langs en meget befærdet vej og der var ingen fortov. Undervejs passered vi hele tide den andre fra vores albergue. 
Vi vidste fra vores kort at der ikke var noget albergue i de by vi skulle overnatte i - Vilafranca de Xir - så vi havde booket på Hostel DP i en 4 sengs stue. Det kostede 17€ med morgenmad og vi bookede via booking.com.
Vi kom frem kl. 12.30 og heldigvis var rummet klart så vi kom ind med det samme. Efter badet opdaterede jeg min blog.

Dagens tur.
.....

Så blev det en tur til byen hvor jeg endte på torvet hvor de var ved at sætte en scene op. Jeg fik snakket med en fra det orkester der skulle spille senere. Han sagde at det var brasiliansk musik og de ville spille fra kl. 21. Jeg opdagede at jeg havde glemt min telefon så jeg måtte tilbage da Britta jo ringede kl. 16 og jeg nåede det lige. Derefter gik jeg igen en tur, fik en pizza snack, fik købt lidt frugt som jeg spiste da jeg kom hjem. Derefter var der dømt hvil og kl. 21 gik vi ned på torvet for at høre musik. Der var fyldt op med mennesker men musikken startede ikke før kl. 21.45. Efter et par numre var det hjem igen og i seng. Fik ingen aftensmad da jeg var mæt af al det frugt.

  


1 kommentar: