mandag den 30. juli 2018

Dag 4, Azambuja - Santarem (33,6 km)

Klokken 4.30 stod italienerne op og kl. 5.30 larmede en telefon. Jeg havde planlagt at stå op kl. 6 og derefter være klar til at gå kl. 6.30. Men uroen gjorde at jeg S-tog op og var overrasket over at Susanne allerede var oppe. Jeg troede at hun lå i sin seng, men så fik jeg historien om Bodil som nu lå i hendes seng da hun var blevet dårligt i løbet af natten og ikke kunne finde sin seng igen (øverst) så Susanne havde lagt hende i sin seng. Bodil og Lasse er begge 2 pensionister - altså over 66 - så der burde kunne tage vare på sig selv. Vi forlod alberguet kl. 6.30 og kun Bodil og Lasse lå tilbage. Jeg ved ikke om jeg ser dem igen.
Turen i dag startede køligt og efter 11 km nåede vi den første bar i byen Reguengo hvor jeg fik morgenmad. Jeg havde spist en banan om morgenen så jeg havde masser af energi. 
Efter yderligere 6 km kombi igen til en bar hvor jeg fik drikkelse - både cola og vand og jeg fik fyldt både mig og min vandflaske op. Den holder forresten vanden dejligt køligt.
Derefter var der 17 km uden andet end marker - tomatmarker og majsmarker. Vi nåede da lige at høste et par tomater og smage på dem. De var fine.


Vi indhentede Sissel (den norske pige) og hendes vandrekammerat fra Ungarn. Hun havde fået tandpine og er i skrivende stund (18.30) hos tandlægen.  
Vi skulle alle 4 bo på Hostel Santaram (15€ med morgenmad) og da vi nærmede os Santaram synes jeg at der blev holdt for mange pauser og jeg gik så i forvejen.

Relive 'Hiked 33.6 km on 07/30/18'




Jeg nåede vores Hostel kl. 15.20 og fik en seng, gik bad og da jeg kom tilbage fra badet var de andre kommet. De snakkede om at de ikke ville gå de 31 km i morgen som ellers var planen, men kun gå 24 km og så dermed bruge 3 dage til Tomar i stedet for. Den købte jeg, fordi jeg havde ondt i højre fod når jeg gik. Jeg havde så ondt så jeg måtte på apoteket for at købe en spay til at tage smerterne. Da jeg kom op igen og sparede min fod opdagede jeg ar grunden til at jeg havde ondt bevar at der sad en torn i foden så da jeg fjernede den, forsvandt alle smerter......
Så opdaterede jeg min blog og kl. 18.30 gik Susanne og jeg ned og fik lidt salat og rødvin.
Da jeg kom op opdaterede jeg igen bloggen og så er det i seng...
Der er lovet hedebølge så den med at bruge 3 dage til Tomar er ok, bare vi kommer afsted ved 7 tiden - gerne før.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar