mandag den 3. september 2012

Dag 14, Santiago de Compostella - Negreira

Dag 14 – 3. september 2012
Santiago de Compostella - Negreira (22 km)
Min mobil vækkede mig kl. 7 og jeg lå lidt og snuede. Jeg kunne godt mærke at jeg havde fået lidt for meget at drikke i går aftes, så jeg lå lidt indtil maven var klar.
Stod så op og var ude af døren ved 8’tiden. Solen var oppe så det var let at finde vej gennem byen . Jeg gik stort set alene indtil jeg nåede en bar i Alto de Vento, hvor jeg løb ind i Tita fra Ungarn. Hende løber jeg ofte ind i, i næsten hver by, men hilser kun lige på hinanden og så går vi videre. Her drak vi dog morgenkaffe sammen og snakkede om hvor langt vi skulle i dag. Det viste sig at vi skulle lige langt så måske så vi hinanden der.
Jeg forsatte så langsomt, forbi mit venstre knæ ikke har det helt så godt. Det er en gammel skade som er brudt op, så jeg smører det et par gange om dagen. Fordi jeg så går lidt skævt, så er min højre hæl også blevet lidt øm, så jeg har besluttet at bruge en ekstra dag til Finisterra.
Jeg nåede Negreira ved 13’tiden og valgte at bo på et nyt albergue midt i byen, El Carmen, som er et bar/hotel hvor de har lavet 1. sal om til et albergue. Det er faktisk et dejligt albergue. Lige overfor ligger et supermarked og da jeg havde været i bad og lige skulle handle inden siestaen, mødte jeg igen Tita men hun fulgtes nu med en anden fra Ungarn og de ville videre lidt ud af byen til Xunta alberguet. Der boede nogle flere fra Ungarn der.
Turen i dag var ny for mig idet jeg ikke havde gået den strækning før, men turen her et virkelig flot. Men naturen i hele Galicien er meget flot. En tysker sagde en dag at det var ligesom nede i området omkring München.  På turen i dag har jeg snakket en del med dem jeg mødte, først en mand fra Belgien som var startet der og i dag var på den 82. dag, derefter en ung pige som var startet i Paris, men havde taget toget et stykke, hun var på sin dag 78. Mens jeg sad og skrev min dagbog kom der et ungt par, han fra Italien og hun fra Tjekkiet, Prag og hun var på sin 113. dag. Det er lidt anderledes pilgrimme man møder her.
Efter at jeg havde handlet brugte jeg 3 Eur på vaskemaskinen og vaskede alt mit mørke tøj. Specielt min windbreaker var begyndt at lugte lidt og da jeg ikke havde vasket i Santiago, så havde jeg nok til en vaskemaskine.  Det hvide vaskede jeg dog i hånden.
Jeg gik så en tur i byen, fik lidt mad og købte lidt frugt. Aftensmad senere i dag blev derfor frugt, som jeg sad og spiste på en bænk på torvet. Da jeg kom tilbage til alberguet fik jeg mig en kop kaffe og sad og nød aftensolen en times tid.
Derefter i seng hvor jeg hørte lydbog en times tid, før jeg gik omkuld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar