lørdag den 8. september 2012

Dag 18, Finisterre – Muxia

Dag 18 – 7. september 2012
Finisterre – Muxia (29 km)
Jeg vågnede ved at der var nogle mobiltelefoner som vækkede, så jeg stod op og blev klar. Der var morgenmad inkluderet her på alberguet, men jeg havde min frugt. Jeg var ikke til kaffe så tidligt om morgenen.
Det var så lyst så jeg ikke behøvede lampe, så det var dejligt. Det var en rigtig lun morgen og samtidig lidt frisk. Det blev en rigtig varm dag, hvor jeg for første gang løb tør for vand. Godt at der undervejs var en brønd (Fuente) med drikkevand.
Turen gik så gennem Lires, hvor Elena pludselig kom løbende mod mig. Hun kom fra Muxia og havde følgeskab af 2 unge drenge fra italien. Vi blev rigtig glade for at se hinanden igen. Senere høre jeg fra Bill, som havde mødt hende i Finisterre at det havde været den hårdeste tur hun havde haft, pga varmen.
Vi fik sagt Buen Camino og måske ses vi igen i Santiago hvor hun kommer til søndag. Hun skal også flyve mandag d. 10, som jeg.
Jeg fortsatte og nåede Fuente (brønden) hvor jeg fik frisk vand. Klokken var 13 og solen stod højt og det var bare varmt.
Jeg nåede Muxia godt udkørt og fandt mit albergue. Hvis jeg ikke vidste bedre så kunne Muxia lige så godt være en by på Færøerne. Det er en stor klippehalvø hvor byen så er bygget op/ned. Der er kun en lige vej og det er langs havnen og ud til Santuario. Alle andre veje går op og ned afhængig af de klipper der lige er der.
Efter at jeg havde ordnet mig og vasket tøj, gik jeg ned til havnen. Jeg var blevet advaret om at der var Fiesta i byen i denne weekend, men ingen havde sagt at det var så voldsomt. I hele byen var der markedsboder, spiseboder, barer, levende musik af adskellige orkestre og der var kommet adskillige unge og slået telte op og var i gang med at drikke. Det skulle så fortsætte i 3 dage. Når man fester her, så er det effektivt.
Jeg fik lidt at spise/drikke og gik så en tur ud til Santuario de Virxe de Barca, den meget berømte kirke som ligger helt ned til vandet. Det var en oplevelse at se den og de store sten foran.
Jeg var godt udkørt den dag, så jeg gik stille tilbage og sad lidt i havnen og kikkede på alt det fest der var i byen. Derefter gik jeg i seng og lå og hørte lydbog. Der var stadig godt med larm i gaderne.
Heldigvis lå alberguet i udkanten af byen, men alligevel kunne festen høres hele natten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar