søndag den 9. september 2012

Dag 20, Santiago de Compostella

Dag 20 - 9 september 2012
Santiago de Compostella


Jeg lå længe og snuede og stod først på kl. 8.45. Jeg skulle være ude mellem kl. 9.30 og 13.30 da alberguet er lukke i det tidsrum fordi der er rengøring. Der ville dog ikke blive rørt ved mit værelse, med ude skulle jeg være.

Jeg gik ned på en bar og fik mig noget morgenmad og  men jeg sad der kom Doug fra Irland, Dublin fordi og satte sig. Vi fik snakket en del sammen og det var egentligt mærkeligt for vi havde mødt hinanden rigtigt mange gange men kun hilst på hinanden. Vi havde fået mange fælles venner, men først nu snakkede vi rigtigt sammen. Han var startet i Leon samme dag som jeg, men på trods af dette blev det kun ved hilsenen. Han var netop i dag kommet fra Muxia med den tidlige bus og skulle nu til sit albergue. Også han havde en hilsen fra Elena som han havde mødt i går i Finisterre.

Efter et farvel til Doug gik jeg op mod katedralen. Jeg gik ind i den ved 11 tiden og da var de i gang med messe og svinge med røgelseskarret. Jeg var ikke klar over at der var messe kl. 10 - men det var der. Efter messen satte jeg mig lidt og opdagede at der var messe igen kl 12. Det plejede der jo også at være, men jeg kunne se at de ikke havde forberedt at der skulle svinges med karret.

Jeg folod kirken igen og brugte nu flere timer på at gå rundt i byen, også fordi at jeg skulle finde noget sprøjtegift så jeg kunne sprøjte min rygsæk mod væggelus inden jeg kom hjem. Det lykkedes imidlertid ikke at finde noget subermarked som havde åbent. Alt er tilsyneladende lukket om søndagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar