torsdag den 8. august 2013

Start på 2013

Nu er der 10 dage til jeg tager afsted igen. Jeg tager afsted den 18 august til Madrid og derefter med bus til Pamplona. Alt er timed og tilrettelagt så jeg kommer frem til Pamplona hen på eftermiddagen.
Jeg vil så forsøge at overnatte på albergue "Jesus y Maria" og håber at der er plads der. Sidste gang ( i 2011) jeg var i Pamplona overnattede jeg på "Casa Paderborn" som var et rigtigt hyggeligt sted, men jeg vil denne gang forsøge at overnatte andre steder end i 2011.

Jesus y Maria in Pamplona
http://www.gronze.com/albergues/camino-frances/albergue-jesus-y-maria-pamplona.htm

Som sagt er jeg i gang med at få formen tilbage, og gik første gang d. 6 august til Tivoli i København, en tur på 21 km.. Jeg havde nye Teva sandaler så jeg havde forberedt med tape under fødderne og udsatte steder.

Det gik rigtigt godt, synes jeg, men alligevel havde sandalerne forårsaget en vabel på siden af højre storetå. Jeg er ikke forvent med vabler og blev derfor lidt overrasket. Jeg synes at jeg havde forberedt det godt, men havde glemt at justere de nye sandaler ind. Efter denne oplevelse har jeg nu justeret remmene og gået flere gange uden sokker. Normalt bruger jeg sokker,men vil gerne vænne fødderne til at gå uden sokker.
Normalt har jeg brugt tape, talkum og sokker, men vil denne gang prøve at starte lidt anderledes. Nu får vi se. Det har også vist sig at jeg har lidt slidtgigt i venstre knæ, så det skal der også arbejdes med undervejs. Jeg har været til en reumatolog som har hjulpet lidt og anbefalet hvordan jeg takler dette. Han er nu ikke så glad for at jeg skal gå 20-25 km hver dag, men har bedt mig om også at lytte til mit knæ hver dag. Altså udover at lytte til fødderne.

Men, som han siger, det vigtigste når man har slidgigt er, hele tiden at bruge det og ikke holde sig i ro. Dermed holder du slidgigten nede. Gerne gå mindst 5 km hver dag, dog synes han at 20-25 var i overkanten, men det vil tiden vise.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar