fredag den 23. august 2013

Dag 5, Logrono - Najera

Fredag den 23 august
Logrono (albergue Logrono muni) - Najera (albergue Najera muni) 29 km (128)

Jeg havde set at der var luft til luft varmesystem i sovesalen, men da jeg kom op senere havde de slået køling på, så det var dejligt at komme i seng. Der var bare en hel del som ikke tænkte over, at når døren til trappen stod åben, så kom varmen ind i rummet. Men da jeg gik i seng kl 21.30 var der rimeligt køligt og jeg lå så og hørte lydbog indtil jeg næsten sov, men da begyndte de andre, som ikke var gået i seng, at komme og så stod døren åben i laaaang tid hvorefter der blev rigtigt varmt. Jeg lå vågen og kæmpede med varmen et stykke tid inden jeg faldt i søvn. Vi havde fået et papirlagen og papirhovedpude betræk og Helle og Piamaria havde lagt det på inden jeg gik i seng, men lagenet var fuldstændt sammenfoldet om morgenen. Det var ret ubehageligt fordi det lagen som lå om madrassen var lidt gummiagtigt. Nå men jeg vågnede igen ved uro i salen og efter at snuet lidt stod jeg op og gjorde mig klar. Klokken 6.50  stod jeg på gaden efter at have spist en nektarin og fået en kop ccl.

Det var en kølig dag og det forblev det hele dagen. Der var totalt overskyet og selv nu hvor jeg sidder ved flodbredden i Najera er der overskyet, men varmere. Hele dagen gik jeg i skyerne og engang imellem var det meget fugtigt, så jeg måtte tage brillerne af for at kunne se. Men det var dejligt travevejr, ikke for varmt og ikke for koldt. Hele dagen gik  jeg gennem vinmarker og nogle steder var der enkelte modne klaser son jeg lige måtte plukke og nyde. De var dejligt søde, men der var som sagt ikke mange endnu.

Dagen før hvor jeg havde siddet og kikket på kortet havde jeg ikke regnet med at ville gå til Najera fordi jeg har været her før, men jeg kunne ikke rigtigt få det til at passe hvis jeg ikke gik til Najera. Jeg havde forberedt at stoppe i Ventosa, hvis det var en varm dag, men det var det som sagt ikke, så jeg tog de sidste 10,4 km med da jeg nu havde benene til det og det passer bedst med de næste stop de næste par dage.


Jeg var fremme kl 12.45 og det passede fint for alberguet åbnede kl 13. Jeg fik en seng, tog et bad og vil så vaske tøj senere, for jeg var ret så sulten.  
Jeg gik så ned langs floden hvor jeg netop sidder nu og skriver dagbog, men har dog ikke netadgang her, så oploader senere
Jeg gik en tur i byen og fik købt lidt frugt og et par sodavand. Købte også lidt deo til tøjet. Jeg synes at det lugter lidt selvom jeg vasker det. Tror jeg springer over vaske tøj  i dag og så vasker 2 sæt i vaskemaskine i morgen.  Heldigvis har jeg jo 3 sæt med igen i år.
De havde ikke WiFi på alberguet, men reklamerede for en bar om hjørnet hvor jeg så satte mig med en øl. Foran mig ved nabobordet sidder 5 unge mennesker som jeg jævnligt har hilst på. De har fundet sammen, og har alle forskellige nationaliter. (US, England, Canada, Spanien og Sweiz) De er nu hyggelige og meget interesseret i hvad jeg laver. De havde ellers lige inviteret mig over men jeg lod dem forstå at jeg skulle opdatere min blog.
Efter dette gik jeg over til flodbredden og sad og lyttede til lydbog indtil klokken nærmede sig 20 hvor jeg gik til messe. Efter messen gik jeg tilbage langs flodbredden hvor jeg fandt en hyggelig bar og hvor jeg spiste.  Derefter var det hjem til alberguet, hvor jeg sad lidt og snakkede med nogle andre mens min telefon blev ladet op og jeg fik også sad min Ipad til en times tid.
Så var det i sang hvor jeg ret hurtigt faldt i søvn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar