mandag den 19. august 2013

Dag 1, Cizur Menor - Cirauqui

Mandag den 19 august
Cizur Menor (albergue Maribel Roncal) - Cirauqui (alberge Maralotx) 27,5 km (32,5km)

Jeg vågnede som sædvanligt ved at der var uro fordi nogle var i gang md at pakke. Det var nu ikkeslemt overhovedet så det varede lidt inden jeg stop op. Klokken var 6.21 så jeg gav mig god tid til at komme i orden. Da jeg gik ud, slog kirkeklokkerne 7, og solen var lige ved at kikke op over horisonten.
Jeg havde ikke snakket med så mange i går. Der var mange italienere og spanjolere på det albergue jeg havde boet på og jeg kom ret sent ind så fik ikke rigtigt kontakt med nogen.
Nu gik turen så op mod Alto del Perdon, hvor jeg jeg hilste på nogle af den fra alberguet. Derefter ned igen hvor jeg mødte Javier fra Barcelona. Vi gik sammen gennem Uterga, gennem Obanas hvor vi skiltes idet han blev ved med at snakke om mad. Jeg troede så at han ville ind enten i Uterga eller måske i Puente la Reina for at spise.
På vej ud Obanos stødte jeg ind i Steven fra Belgien. Jeg vidste nu ikke på det tidspunkt hvad han hed, men vi fulgtes til Puente la Reina hvor vi skiltes. Jeg tror egentligt at han blev sur, fordi da han spurgte hvorfor jeg gik caminoen nu for 3. gang, svarede jeg, at jeg nød bl.a at gå helt alene og da han fra start havde vist sig at være en som bare sankkede uafbrudt, ja så sagde han pludselig - Buen Camino - og stak af.
I Puente la Reina fik jeg købt lidt frugt og da jeg synes at jeg gik godt og jeg ikke havde ondt i mit knæ, valgte jeg at gå videre. Måske var det en dun beslutning, men det gjorde jeg. Jeg havde på det tidspunkt 19 km i benene, så da jeg kom til næste by - Maneru - hvor jeg mødte en amerikaner -Caesar - som sad og vente på at alberguet åbnede, var jeg lige ved at stoppe, men jeg havde sat hovedet op efter næste by - Cirauqui - fordi den lå så flot på en høj blandt vinmarker, så jeg fortsatte de sidste 3 km.
Da jeg kom frem var klokken 13.30 if Steven fra Belgien var også kommet. Alberguet var ikke åbnet endnu, men gjorde det kort efter. Nu fik vi snakket lidt idet vi kom til at ligge i samme rum.
Jeg fik bad, vasket tøj og tog så en tur ned i byen. Ned - forbi byen ligger på et bjerg og alberguet ligger oppe. 
Jeg fandt en bar, hvor jeg fik en tomat salat og et glas rødvin.
Det skal lige sige at mens jeg var på alberguet, kom Javier og han spurgte straks om jeg havde spist. Jeg fortalte at jeg havde fået lidt frugt og jeg mødte så ham igen senere da jeg var på vej ned til baren for at få en salat. Da havde han været nede og fået en 3 retters menu og så helt salig ud. Nu skulle han tilbage og have et bad.
Jeg fandt en bar hvor der var Wifi og det er der jeg sidder lige nu og opdaterer min blog. Her sidder flere af de spanjolere som også er kommet til alberguet og som lige skal have en menu.
Efterhånde har jeg nu set ca. 20 som jeg har set før og de hilser. Jeg har dog kun snakket med Steven fra Belgien og Javier fra Barcelona. 
Efter at have opdateret min blog var klokken ved at være 5 så jeg gik tilbage til alberguet. Hospitaleres gik rundt og spurgte hvem der skulle have mad i aften. I alberguet var der servering af en menu for 10€ med vin, så jeg sagde ja.  Der var servering kl. 19.30, så jeg havde god tid til at hvile lidt inden jeg skulle i supermarkedet kl 18, hvor de åbnede igen. 
Da klokken blev 18 stod der ca. 15 udenfor og ventede. Først klokken 18.30 kom købmanden kørende og åbnede forretningen. Nu skrev jeg supermarked og det stod der også over døren, men foretningen var 5x5 meter, så det var nok ret så modigt at kalde det et supermarked.
Nå, men han kom og jeg fik købt frugt til næste dag. Derefter satte jeg mig på torvet og hørte lidt lydbog indtil klokken blev spisetid - 19.30. Lidt før gik jeg rundt om hjørnet hvor vi skulle spise. Udenfor stod der nogle italienere som jeg kendte. De var også kommet til alberget og skulle også spise. Jeg kendte dem fra alberguet i Cizur Mener, hvor vi sov i samme rum. De havde stået der et stykke tid, og de havde hentet flere fadøl inde fra baren - hvor vi skulle spise - så de var ret så opstemte. 
Maden var færdig kl 19.30 og vi gik ind i spiserummer hvor jeg satte mig for enden af et 6 mandsbord. De andre pladser blev optaget af de italienere som jeg havde snakket med tidligere. Det blev en rigtig hyggelig middag hvor vi var 19 ialt. 
Derefter gik jeg en tur lidt rundt i byen sammen med Javier fra Barcalona og kl. 10 var jeg i seng med en lydbog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar