torsdag den 22. august 2013

Dag 4, Torres del Rio - Logrona

Torsdag den 22 august
Torres del Rio (Albergue Casa Mariela) - Logrona (Albergue Logrona) 20,5 km (99)

Jeg sov rigtigt god denne nat. Jeg havde ligget og hørt lydbog og vågnede midt om natten med propperne i øret. Så ud med dem og om på siden og sove videre. Jeg vågnede rimelig udhvilet og der var allerede nogle i gang med at gøre sig klar. Pludselig hørte jeg kirkeklokkerne - klokken var 5 - så om på den anden side og så lå jeg og sløvede til klokken blev lidt over 6. Så var vi kun 2 tilbage og mærkelig nok var det ham som også sov i den sang jeg ville have haft i går. Jeg smuttede lige hen for at se om han var i live - det var han.
Jeg fik ordnet mig og så var jeg ude af døren klokken 7. Havde ikke lyst til morgenmad, så købte en cola nede i baren, og satte så kurs mod Logrona. Jg gik stort set alene hele vejen - hvor jeg først nåede Viana. Her havde jeg regnet med at Piamaria og Helle på torvet, men nej - de var åbenbart gået videre. Vi havde aftalt hvilket albergue vi skulle på i Logrona. Min mave havde været urolig her til morgen, så da jeg passerede en købmand i Viana - gik jeg ind og købte lidt frugt men også 1/2 drikke yoghurt. Jeg satte mig så et sted og drak min yoghurt og spiste en pære.  
Derefter gik turen videre igen dog stadig med lidt uro i mave/tarmene men det tog langsomt af. Først da jeg nåede Logrona og jeg i udkanten købte en cola, som jeg drak og derefter var i stand til at bøvse, så forsvandt helt. Mærkeligt - det må have været luft i tarmene.


Klokken 11.30 var jeg så ved alberguet i Logrona hvor der allerede var 8-9 der stod og ventede. Jeg satte min rygsæk op i køen og så var det bare at vente. Jeg undrede mig over hvor Piamaria og Helle var, men de kom sikkert snart. Klokken 13 åbnede alberguet og alle gik ind i den rækkefølge som de havde stillet deres rygsække. Til alberguet er der en lille patio hvor der er sat stole op i en rundkreds så alle satte sig nu i samme rækkefølge, undtagen et ungs par ( en tysk pige og en hollands fyr) De kendte åbenbart ikke til det system, så da selve døren til alberguet blev åbnet lidt efter, rejste de sig for at komme først, men jeg skal love for at de fik læst og påskrevet af de andre i køen. Hospitaleres kaldte den første ind  ved at pege på den første stol i rækken og så kom vi derefter ind i rækkefølge. De 2 unge fik dog den rigtige plads i køen idet alle vidste hvor de havde været i køen udenfor.

Jeg fik en god seng, underetage lige ved en balkon, så jeg håber at det bliveren kølig nat. Lige nu mens jeg sidder her og skriver er det ret så varmt. 

Efter bad og vask satte jeg mig ned i Patioen for at skrive min blog og pludselig dukke Piamaria  og Helle op. De var ganske rigtigt kommet tidligt og havde været i stand til at aflevere deres rygsække hvorefter de var gået op på torvet hvor de havde bestilt en stor kande sangria - de mente at jeg sikkert ville finde dem på torvet så de ville være forberedt - derfor en stor kande. Det havde jeg nu ikke tænkt på, at de var kommet tidligere. 
De skal hjem i morgen så de er netop taget ned til busstationen for at købe billetter til Barcelona, hvor de skal med flyveren hjem i overmorgen.
Da de kom tilbage fra busstationen, gik vi en tur til torvet i byen hvor vi delte 1 liter sangria. Det kan de 2 piger åbenbart godt li'. Derefter handlede vi ind til aftensmad - et festmåltid - et farvel måltid.
Da vi kom hjem til vores patio igen var der dømt hygge af de andre perigrinos ved vandet i patioen.


Vi havde siddet der tidligere og nu skulle vi lave vores mad inden de andre kommer i køkkenet. Der en mange spaniolerne her, så jeg er sikker på at de indtager køkkenet ved 19-20 tiden. Lige nu er pigerne i gang og klokken er 18.


Jeg synes dog lige at jeg også skulle have taget et billede af os ved bordet og det blev taget af en anden pilgrim.



Der var lavet rigeligt med mad, så der blev rester til andre pilgrimme, både mad og rødvin, melon og olivenolien lod vi stå til andre. Det plejer der ellers altid at være i køleskabet, men der var ikke mere, så jeg måtte ned og købe noget.
Bagefter fik vi lidt kaffe og så var det tid til at sige godnat og farvel. De skulle jo videre med bus til Barcelona i morgen. De nåede dog lige at rede mig seng. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar