onsdag den 21. august 2013

Dag 3, Villamayor de Monjardin - Torres del Rio

Onsdag den 21 august
Villamayor de Monjardin (albergue de Villamayor de monjardin) - Torres del Rio (albergue Cassa Mariela) 20,5 km (78,5)

Igen lå vi tæt på kirken som hver hele time slog sine timeslag, men heldigvis sov jeg rimeligt så jeg blev ikke vækket ret mange gange pga. det Ved 5.30 tiden begyndte spaniolerne at røre på sig og ved 6.30 tiden var hele værelset vågnet. Jeg fik ordnet mig og gik ned til lidt morgenmad, som var inkluderet. Jeg fik en kop kaffe, lidt ristet brød, juice og drikke yoghurt.
David var gået og de 4 spaniolere stod ude på torvet og snakkede. Jeg sagde Buen Camino og så gik det mod Los Arcos. 
Der er en tur på 11 km og da jeg var nået de 5, løb jeg ind i Andje, en tysk pige ( voksen - gift med 2 teenage drenge) Vi fik snakket en del sammen og hun fortalte at hun gik her fordi hun har været igennem en meget stesset periode rent arbejdsmæssigt. Hun var startet fra pamplona dagen før mig, men havde gået 27 km den første dag så hun var endt op med mange vabler. Det kunne også ses idet hun haltede ret så meget. Hun havde boet i den sammen by som jeg, men i det andet albergue. Vi fandt ud af at når vi gik og snakkede, så glemte hun smerterne. Kort før Los Argos mødte vi David, som vi hilste på og gik videre. Han gik og snakkede med et par fra Venezuela som havde en søn med på ca. 13 år. Jeg havde set dem i Villamayor men kun hilst på dem. 
Andje og jeg forsatte og da vi kom ind i byen ville hun ind på apoteket og da hun havde sagt at hun ville blive i Los Arcos sagde jeg farvel - Buen Camino.
På torvet i Los Arcos sad Helle og Piamaria og der havde de nok siddet 2 timer for de gik kl. 5.30 fra deres albergue og klokken da jeg mødte dem var 9.30 så de havde da fået holdt en god siesta. På torvet sadflere andre bl.a Javier fra Barcelona - selvfølgelig med et stort måltid mad som han sad og fotograferede. Også Danielle og Marcos sad der men jeg gik videre. Havde ikke lyst il mad/kaffe lige nu så jeg fortsatte. Fik du lige aftalt med Piamaria og Helle hvor vui skulle bo.
Jeg fortsatte som sagt så mod Torres del Rio hvor jeg stort set gik alene men blev indhentet lige før byen af Danielle. Han og mange af de andre ville videre til Viana, men der havde jeg boet før, så jeg ville blive her. Klokken var 11. 


Jeg fik en seng - tror jeg var den anden som var checket ind, for der lå en og sov i netop den seng jeg ville have haft - lige ved balkonen - nå, men jeg fandt en anden - fik et bad, fik vasket tøj og satte mig ned på torvet foran alberguet. Alberguet var også en bar og en lille købmand. Da jeg checkede ind købte jeg en pilgrims menu med - et tilbud når man overnattede. Der var åbenbart et vis samarbejde i den by om pilgrimmene. 
Jeg sad så udenfor og var i gang med at opdatere min blog da Piamaria og Helle kom. De fik checket ind og kom ned senere. De var veninder på tur for at fejre at de var blevet 50 år men de havde faktisk mødt hinanden på hospitalet hvor begge lå i forbindelse med deres førstefødte. Begge havde fået drenge som nu er 24 år. 
Mens vi sad og hyggede i solen - narhhh skyggen, ja så dukkede Andje pludselig op. Hun havde bidt tænderne sammen og så fortsat fra Los Arcos til Tores Del Rio. Det var godt klaret men hun så også noget forpint ud. Hun fik checket ind og så så vi ellers ikke mere til hende før senere. Hun var gået omkuld da hun havde fundet sin seng.
Ved 13.30 tiden besluttede vi - Piamaria, Helle og jeg at finde et sted at spise, og der fik vi alle en gang salat og delte en flaske rødvin.

Helle havde sat næsen op efter at lave aftensmad i køkkenet, men det viste sig at de havde nedlagt køkkenet og det blev Helle ret så sur over.  Så da vi kom hjem igen til alberguet måtte jeg købe en flaske rose - i mangel af rødvin som de havde glemt at lægge på køl - for at formilde hende. Men ellers sad vi der foran albeguet og fik hilst på alle dem som gik forbi. Det ser ud til at jeg mister en stor del af dem jeg havde lært at kende fordi de forsætter til Viana. 
Sidst på eftermiddagen kom Andje ned og hun så nu lidt bedre ud. Hun havde fundet ud af at bussen gik næste morgen til Logrona og den ville hun tage. Hun VILLE til Santiago, men havde egentligt for kort tid, så hun tager nogle strækninger med bus. Hvad hun så ville næste dagnår hun stod af bussen i Logrona vidst hun ikke endnu.

Andje havde også købr madbillet så da klokken blev 19, gik vi over og spiste. Det var en udemærket menu, men jeg tror kun at vi fik et lille glasrødvin hver. Jeg var ved at være træt og selvom vi havde sagt at vi kom tilbage og drak kaffe med Piamaria og Helle, så må jeg indrømme at da jeg kom tilbage sagde jeg - nat nat  - og gik til køjs uden kaffe.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar