søndag den 25. august 2013

Dag 7, Santo Domingo - Belorado

Søndag den 25 august
Santo Domingo (albergue Casa Santo) - Belorado (albergue Cuatro Cantones) 22,7 km (171,7 )

Det var en rigtig dejligt seng så jeg fik sovet rigtigt godt. Da jeg vågnede var flere allerede gået, så jeg stod op. Min Ipod havde ligget under min hovedpude hele natten med strøm til. Det er anden gang at jeg har et strømstik så tæt på at den ligge der. Den er jo længe om at lade op.  

Efter at have gjort mig klar var Andje også vågnet så jeg fik sagt farvel til hende. Nu ser jeg hende nok ikke mere. Mandag vil hun tage bussen til Burgos og dagen efter bussen til Leon og så prøve at gå resten af vejen til Santiago. Hendes ben havde det bedre nu da hun har fået styr på alle vablerne.

Jeg var ude på gaden kl. 7.10 og satte så kursen mod Belorado. Den første by - Granon - havde haft fiesta hele natten, så der var stadig larm i byen og den var fyldt med unge mennesker på barerne. Jeg gik lige gennem og forsatte uden ophold til Belorado hvor jeg ankom 11.30.


Der er 4 alberguer i byen men jeg valgte Cuatro Cantones fordi der dels var have men der var også fællesspisning om aftenen hvis man vil. Det har hidtil været hyggeligt når der er det. Det er også morgenmad for 3€, som jeg tilkøbte da jeg checkede ind.

Efter badet gik jeg en tur og alt var gjort klar til fiesta i byen. I løbet af eftermiddagen er hele byen mødt op på torvet og der er musik og liv og glade dage. De unge går rundt med 2 liters colaflasker fyldt med rødvin så hvis jeg kender de fiestaer ret, så varer de hele natten.

Jeg fik et glas øl på torvet da de startede, da jeg havde lovet Ed og Clare - Michael og Colleen at drikke en øl for dem.


Jeg gik så lidt rundt i byen, hvor jeg bl.a fik snakket med et par pilgrimme - som kunne fortælle at det de havde i cola flasker var en blanding af cola og rødvin - en almindelig spansk drik på samme fod som sangria bare billigere.

Solen var kommet frem og temperaturen var kraftig stigende. Da jeg ankom til byen var den kun 19 grader men som sagt nu var den begyndt at brænde igennem, så jeg gik tilbage i alberguet, hvor jeg først opdaterede min blog og derefter satte mig ud i haven - i skyggen og hørte lydbog. I haven var der  en pool som flere skulle prøve. Jeg satte mig også på kanten på et tidspunkt for at dyppe tæerne. Jeg havde ikke badetøj med og jeg ville ikke bade i mine underbukser. 
Hele eftermiddagen sad jeg i haven og snakkede bl.a med 2 unge piger hvor den ene var fra Japan og den anden fra Kina. Jeg havde set dem flere gange før men kun hilst på dem. De var i gang med deres dagbog og det var sjovt at se hvor forskellig deres skriftsprog så ud på papir.
Senere så jeg at pigen fra Japan sad og foldede de flotteste figurer som jeg roste  meget. Det bevirkede at hun da hun var færdig forærede mig en. Den bliver sikkert svær at få hjem til Danmark, men nu får vi se.
Der var åbenbart ikke mange som havde valgt aftensmad på alberguet, så jeg valgte det heller ikke. I stedet gik jeg en tur i byen ved 19 tiden. Der var godt gang i den, og belært at tidligere fiestaer her i byerne, vidste jeg at det ville tage hele natten. De var i fuld gang med at gøre en stor scene klar og jeg kunne se på plakaterne at der skulle spille mindst 2 orkestre i løbet af aftenen. Når man fester her, så fester man igennem. Mandag bruges til at komme ovenpå - altså en fridag.
Jeg satte mig med en is og kikkede 1 times tid hvorefter jeg købte nogle Churros med sukker som så blev min aftensmad sammen med en ccl.
Min frokost havde, sammen med min øl, været en stor bocadillo som stadig kunne mærkes i maven.
Derefter gik jeg tilbage til alberguet og gjorde mig klar til natten og lå så og hørte lydbog indtil jeg sov.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar