lørdag den 31. august 2013

Dag 13, Boadilla del Camino - Carrion de los Condes

Lørdag den 31. august 2013
Boadilla del Camino (albergue En el Camino) - Carrion de los Condes (albergue Parish de Santa Maria) 26,2 km (310)

Jeg sov rigtigt dejligt og vågnede i fin tid, ved 7 tiden. Flere var gået så det var muligt at tænde lyset og pakke sammen uden lygte. Efter dette gik jeg over i baren og fik morgenmad. Jeg var så på gaden klokken 7.30 som var en fin tid.
Jeg regnede med kun at gå ca. 20 km til Villacazar de Sirga men da jeg ankom ved 11.30 tiden var alberguerne i byen ikke noget for mig. Jeg satte mig ved en bar og fik en kop kaffe og en crossant. Mens jeg sad der kom John; han havde overnattet i Fromista. Han havde været ved lægen pga smerter i en muskel omkring knæet og han måtte egentligt ikke gå i et par dage, men det ville han, så han var på vej til Carrion de los Condes. Jeg havde netop besluttet også selv at gå videre, så det bliver en ekstra kort dag i morgen hvis alt skal passe med ankomst i Leon den 5. sept.


Alberguet Parish de Santa Maria ligger i sammenhæng med kirken Santa Maria og drives af nonnerne. Det forventes at vi deltager i messen kl. 20 og eventuelt fællesspisning kl. 21 hvor hver enkelt tager lidt med f.eks vin, frugt etc. Det tog lang tid at blive indskrevet men til sidst lykkedes det. 


Her ses præsten som tager mod en når man kommer. Han bruger meget tid på den enkelte så derfor tager det en evighed at få sin seng

Netop som jeg var på vej op til min seng, dukkede John op. Billedet her er taget senere i spisesalen hvor jeg sad og opdaterede min blog og han kom forbi.


Jeg fik min seng, et bad og vasket tøj. Den unge dame som også havde boet på alberguet i går, mødte jeg senere her. Hun hedder Anita, men jeg har ikke snakket meget med hende.
Så jeg jeg en tur for at finde et sted at spise. Da jeg kom til et lille torv, Sad AnneMarie fra Frankrig der og spiste. Hun havde overnattet i Fromista sammen med John. Hun havde været til lægen i Fromista sammen med ham og hun sunes at det var synd at han stadig kik så meget nu da lægen havde sagt at han burde holde pause nogle dage. Jeg gav hende ret. Vi aftalte at mødes igen kl. 18.30 og jeg skulle få John med og så skulle vi spse sammen..

Jeg fortsatte lidt rundt i byen. Jeg havde været der før så jeg kunne godt huske bl.a hvor der var et supermarked hvor jeg fik købt lidt frugt til næste dag. Jeg løb også ind i de 2 af de 3 tyskere som gik sammen. Jeg har før skrevet om en tysker fra New Zealand som var oppe og besøge sin ven Peter. Det viser sig at de to venner nu er blever uvenner og går hver for sig. Den 3. var en som de havde mødr på vejen og han går stadigmed Peter. Jeg satte mig ved en par og fik en cola sammen med dem og spurgte så til ham fra New Zealand. Der fik jeg så historien. De gik og jeg blev siddende for klokken var ved at være 17 så Britta ville snart ringe.

Efter at have snakket med Britta gik jeg overf i en lille park foran alberguet og satte mig en times tid med min lydbog.

Jeg havde snakket med John og han ville gerne med ud af spise. Da klokken nærmede sig 18.30 gik vi ud og mødte AnneMarie, idet hun ikke boede på vores albergue. Hun boede på Santa Clare hvor hun mod 7€ mere havde fået eneværelse. 
Vi fandt et sted hvor vi kunne kunne få pilgrimsmenu og hygge os til klokken nærmede sig 20. Jogn og jeg skulle til messe i Santa Maria kirken, så vi skiltes fra AnnaMarie. Da hun havde fåer vabler ville hun ikke gå så meget i morgen og da jeg kunne skulle gå 17 km fordi jeg var gået længere i dag, aftalte vi at mødes på alberguet i Caldadilla i morgen ved middagstid.

I kirken blev alle pilgrimmene velsignet efter messen og jeg tror at vi var ca. 40 der kom op til alteret. Derefter gik jeg i seng. Der var godt nok mad i alberguet kl. 21, men det synes jeg var for sent og jeg tror ikke at der var mange der kom, så vidt jeg kunne se på dem der allerede nu lå i deres seng.  





Ingen kommentarer:

Send en kommentar