fredag den 30. august 2013

Dag 12, Castrojeriz - Boadilla del Camino

Fredag den 30. august 2013
Castrojeriz (albergue San Esteban Muni.) - Boadillo del Camino (albergue En el Camino) 19,4 km (283,8)

Jeg sov rimeligt i nat og som jeg plejer vågnede jeg ved at de var megen uro. Det må der have været længe uden at jeg vågnede for klokken var over 7 da jeg stod op. Jeg fik ordnet mig og drog så afsted kl. 7.45.

Det er en hårdt opstigning inden det igen går brat ned og derefter er det bare lige ud gennem marker med høstet korn, majs og solsikker. Jeg havde i forvejen besluttet kun at gå ca. 20 km i dag idet jeg ikke ville gå helt til Fromista. Jeg havde været der og samtidig er det et skønt albergue - En el Camino - i Boadillo, med en fantastisk have og svimmingpool, så min plan i dag var Boadillo.

Jeg mødte stort set ingen på min vej mod Boadillo før jeg nåede byen. Her hilste jeg lige på Linda, som ville videre til Fromista. Hun havde ellers snakket om kun at gå 20 km om dagen, men hendes ældste datter på 26 havde skrevet til hende at hun eventuelt ville tage flyet til Spanien og så gå med hende en uges tid fra Fromista.
Da jeg nåede alberguet var klokken blevet 11.45. Det er sjovt at jeg går næsten hver dag med 5 km i timen.


Jeg mødte Richard fra fra Canada, ham med olien han drypper på sengen, da jeg kom ind i alberguet. Han havde gået sammen med Linda og var derfor lige kommet. e var startet kl. 6.30 så da han hørte at jeg var startet kl 7.45 var han ved at falde omkuld.


 Efter har have fået en seng, et bad og vasket tøj gik jeg op til baren i alberguet hvor jeg fik en bocadillo med æggekage og en kold øl. 


Som man kan se er der et hyggeligt sted med bar og restaurant og man sidder under vinranker og et stort æbletræ.
Udsigten er også dejlig derfra:



med poolen :


og selve alberguet:


Mens jeg sad og spiste kom Scott fra Arizona, US og satte sig. Der var en hyggelig ældre fyr som kan lide at "Hike". Dels gør han det i bjergene i Arizona og dels var han i Skotland sidste år. Han ejer tilsyneladende nogle store landområder i Arizona for da vi snakkede om at vi sad der under vinrankerne fortalte han mig at et af de landområder han lige nu har til salg håber han bliver købt op af de vinproducenter som dyrker vin op til hans område. Da han var gået fik jeg opdateret min blog.

Efter at have opdateret hørte jeg en kvinde som snakkede dansk i sin telefon. Jeg gik over til hende og hun sad sammen med en mand som også var dansker. Hun havde godt nok hørt min accent da jeg snakkede med amerikaneren, og tænkte på om jeg var dansker. Begge synes at være uinteresserede i at snakke så jeg trak mig tilbage ihukommende Scott bemærkning tidligere, at han ikke normalt snakkede med andre amerikanere på turen, for så kunne han jo ligeså godt have været blevet hjemme. De havde det måske på samme måde. Det skal dertil siges at normalt snakker jeg heller ikke meget med andre danskere med mindre at de er specielle med en god portion humor.

Senere tog hende som jeg havde hilst på afsted, han blev og der kom en yngre pige som også var dansker. Hende hilste jeg lidt på da jeg sad med benene i poolen. Ellers er det et skønt sted at være; der er dejligt varmt i dag og vinden fra øst har lagt sig så temperaturen er steget.  

Da klokken nærmede sig 17 hvor Britta skulle ringe opdagede jeg at der ikke var mobildækning, men den kom ved 18.30 tiden hvor jeg fik 2 SMSer hvori det fremgik at Britta havde ringet 2 gange. Jeg ringede så op for at berolige både hende og mig selv.

Da klokken blev 19 var der mad og jeg satte mig sammen med Scott og et par tyskere. Det blev en hyggelig aften hvor næsten alle i alberguet deltog. Da det er en lille by, så er jeg ikke sikker på at der var andre steder at spise. Må indrømme at jeg ikke i dag var gået en tur rundt i byen. 
Der var så den dag og jeg gil i seng efter en kop kaffe..
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar