lørdag den 24. august 2013

Dag 6, Najera - Santa Domingo

Lørdag den 24 august
Najera (albergue Najera muni) - Santa Domingo ( albergue Casa del Santo), 21km (149)

Jeg fik en rigtig god nattesøvn og vågede op ved uro. Jeg tror jeg lå en times tid før jeg stod op og alligevel var klokken kun 6.10. Efter at have ordnet alt fik jeg rundt om hjørnet til en bar hvor jeg fik morgenmad for 2.50€. Derefter gik turen mod Santo Domingo.
Der var igen gennem vinmarker og igen i dag lå skyerne lavt, så der var flere der endte med at tage regnslag på.
Ellers var turen stille og rolig. Jeg mødte en spanioler som gik og sang. Han var egentligt argentiner men boede i Madrid. Han levede af at danse tango rundt om i verden og elles var han også DJ. Han var en sjov fætter.
Senere, da jeg nåede Santa Domingo mødte jeg en af de italienere som jeg havde mødt i starten. Han fortalte at Marcos og Danielle gik et stykke foran ham og de skulle mødes i Granon, 6 km efter Santo Domingo. Jeg overvejede kort at gå med ham, men så ville min plan ikke holde, så det var - Buen Camino - og hils.


Da jeg kom frem til alberguet kl. 11.45 stod Andje udenfor og kikkede. Det var nu sjovt for hende havde jeg ikke regnet med at se mere. Vi checkede begge ind og fik begge underste køjer. Jeg tog et bad og gik så i byen for at købe sæbe. Jeg havde ikke mere af min Bilka rejsesæbe så jeg skulle købe noget da jeg jo skulle vaske 2 sæt tøj.
Jeg fik vasket og håber at det bliver tørt da det stadig er overskyet,men vi får se. Ellers er det et lille møntvaskeri med tumbler lige over vejen.

Jeg gik så en tur i byen hvor jeg mødte Andje som ville ind katedralen. Der havde jeg været så vi skiltes igen. Hun spurgte om vi skulle spise sammen i aften, så jeg sagde at hvis hun fandt et godt sted så gjorde i det.
Jeg var blevet lidt sullten så jeg fandt et hyggeligt sted og fik lidt at spise. Derefter gik jeg tilbage til alberguet hvor de nu havde åbnet for WiFi og satte mig og skrev lidt på min blog.

Solen var endeligt brudt igennem så jeg satte midt ned i solen på torvet og hørte lydbog. Da klokken blev 5 ringede Britta, hun er da godt nok præcis. Dejligt at høre hendes stemme.

Da klokken nærmede sig 18.30 gik jeg tilbage til alberguet hvor Andje var klar til at gå. Vi gik lidt rundt i byen indtil vi fandt et sted at spise. Vi delte en flaske rødvin og spiste begge to pasta.

Derefter gik vi tilbage og jeg kan godt mærke at jeg ikke taget en eftermiddagslur som mange af de andre, så jeg går hurtigere omkuld om aftenen. Klokken var i dag 21 da jeg lagde mig med min lydbog og et par piratos som jeg fik lyst til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar