lørdag den 17. august 2013

Dagen før afgang

Så er der 24 timer til at jeg er i Pamplona. Jeg tager flyet i morgen fra Kastrup til Madrid kl. 6.55 og lander i Madrid kl. 10.05. Jeg har hjemmefra bestilt billet til Alsa bus fra Madrid lufthavn terminal 4 men lander i terminal 2 - så jeg har meget kort tid til at komme fra terminal 2 til 4 - enten med bus eller taxa.
Jeg har min rygsæk med som håndbaggage, så jeg håber at kunne overbevise check-in i København, at jeg skal have en plads forrest i flyet så jeg kan komme ud hurtigt.
Bussen er bestilt og betalt på -

http://www.alsa.es/en

og jeg har allerede nu også bestilt hjemturen fra Leon til Madrid.

Busturen tager ca. 4 timer så jeg er i Pamplona kl. 15.30. Egentligt havde jeg regnet med at overnatte på - Albergue Jesus y Maria - i Pamblona, men jeg har nu besluttet mig at gå de ca. 5 km der er til Cizur Menur. Jeg har sendt en mail til Albergue de Mirabel og skrevet at jeg kommer, så får vi se hvad der sker.

Albergue de Mirabel i Cizur Minor
Mens jeg skrev ovenstående, kom der en mail fra Albergue de Mirabel, at det var ok med en plads når jeg kommer. Det var dejligt.

Nu håber jeg at jeg kan nå bussen kl. 10.55, ellers skal jeg vente til 12.15 og den bus tager længere tid, så jeg først vil være fremme kl. 18.30 men jeg har forberedt alberguet på, at jeg kan blive forsinket.

Temperaturen i det område jeg skal gå er fra 15-18 om morgenen til 33-35 om eftermiddagen, så det kan blive godt varmt.
Vejret på den franske camino kan ses på -

http://www.elcaminosantiago.com/Weather-Camino-Frances-1.htm

hvor der også er statistik med hensyn til vejret på forskellige tidspunkter af året.

De forskellige albergue'r på ruten finder jeg på -

http://www.gronze.com/

Her finder jeg alle ruter samt overnatningsmuligheder. Albergue'rne er godt beskrevet og siderne fint opdateret.

Jeg har i år ikke min lille bærbare pc med, men taget min ipad med. Jeg har downloaded en apps som ligger på ipad'en med alle information om ruten og alle albergue. Man behøver ikke at være online for at bruge den. Man kan finde mere information om apps'en på -

http://www.caminocommunityguide.com/

Som jeg plejer, køber jeg et spansk sim-kort til min mobilos og denne gang køber jeg også et spansk data-sim-kort til min ipad. Jeg regner dog med at der flere og flere steder er Wifi. Det oplevede jeg sidste år. Hvis de ikke havde Wifi havde de ofte en pc med netadgang til 1€ i timen.

Som vi plejer, har jeg aftalt med min kone - Britta - at hun ringer hver dag kl. 17 - dog skal vi ikke snakke om hvad der sker i Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar