lørdag den 8. september 2012

Dag 19, Muxia – Santiago

Dag 19 – 8. september 2012Muxia – Santiago
Jeg havde hørt lydbog længe og havde svært ved at falde i søvn. Først sent faldt jeg i søvn og da jeg vågnede 08.20 var jeg den eneste på hele alberguet. Jeg havde planlagt en rolig formiddag og ville dage bussen til Santiago kl. 14.30. Det var enten den eller kl. 07.30.
Jeg tog det med ro og fik pakket alt og forlod alberguet. Jeg gik ned til havnen og fik en kop kaffe og en crossiant. Klokken var efterhånden blevet 9.30 og festen var for mange stadig i gang. Boderne var ved at åbne igen og de unge var igen i fuld gang.
Busserne var begyndt at komme med endnu flere, så der blev rigtigt gang i den. Jeg sad i en lille park ved havnen og nød varmen og fulgte med i hvad der skete. Så hørte jeg lidt lydbog, blev færdig med den første og startede på den næste.
Kl. 14.30 fandt jeg bussen og så gik det hurtigt til Santiago hvor jeg landede kl. 16.40. Jeg gik op til min sædvanlige bar hvor jeg fik et glas rødvin mens jeg ventede på at Britta skulle ringe.
Jeg havde besluttet mig at ofre lidt penge på et hostel som ligger på pladsen foran katedralen. Desværre var alt optaget, så jeg indlogerede mig i Seminario Menor, som jeg plejede, i et eneværelse.
Efter bad m.m. gik jeg ned for at skrive min blog, og der sad Bill (ham på 2,13m). Vi fik hilst og han kunne fortælle at han netop var kommet fra Finisterre hvor han bl.a havde en hilsen med fra Elena. Jeg hjalp ham med at få printet et boarding pass ud ved at bruge mit usb stik og derefter få det printet ud i receptionen.

Ellers var resten af dagen meget stille. Jeg gik lidt rundt i byen og sad længe ved en bar ved Porta del Camino - indgangen til den historiske bydel hvor alle pilgrimme fra Camino frances går ind  - og var først hjemme igen ved 22 tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar