søndag den 5. august 2018

Dag 10, Fao - Viana do Castelo (32,37 km)

Da jeg gik i seng i går i en 4 sengsstue kl 21 var jeg alene. I løbet af aftenen og natten kom de andre hjem - den sidste ved 2 tiden. Mit ur ringende kl. 5.50 og jeg listede ud med alt og ordnede mig og oppakningen udenfor. Derefter var det af sed og klokken var 6.18.

Jeg søgte ud mod kysten - en strækning som kun var afmærket på min app. Dert gik også fint til jeg nåede 1-2 km før byen Amorosa hvor jeg skulle gå i klitterne ind til byen og det var hårdt - ingen vind og 40 grader om formiddagen.

Jeg nåede Amorosa kl. 11.30 og var begyndt at få bivirkninger af for lidt væske. Jeg fandt en bar. - købte 1.5 l vand og en cola med citron og is. Jeg sad i mere end 1/2 time før jeg blev mig selv igen. Klokken var over 12 da jeg gik - jeg fandt et busstoppested og mente at kunne læse at der gik en bus mod den by jeg skulle til - Viana do Castelo - klokken 12.55 - men den gik kun mandag - fredag. Jeg så et skilt med Taxi og ringede. Den kom i løbet af 15 min. Jeg havde på baren fundet ud jeg skulle ud i klitterne igen og hvis jeg tog den direkte vej endte jeg på en hovedvej så jeg havde besluttet at tage en taxi 8 km frem til byen Darque og så gå resten (2km)

Jeg var ved albergue - Sao Joao de Cruz dos Caminhos - kl. 13.45 og selvom de skrev at de først lukkede op kl. 15 - blev der åbnet men flersengsstuerne var allerede optaget (sikkert bestilt) så jeg kom i en 2 sengs stue med en irer. Han var på retur hvilket vil sige at han kom fra Santiago og var på vej tilbage til Porto. Han forlig hurtigt rummet da han skulle se en kirke og jeg tog mig så det første af flere bade den dag.






Derefter på bar - fik et par colaer, en orangejuice og en hotdog ( portugisisk ) - 2 pølser viklet om med skinke og ost - ind i en bougette og ristet som vi rister en skinkesandwish. Det faldt tungt. Britta ringede så klokken var 16 og jeg gik lidt ud men temperaturen var over 40 så jeg listede stille hjem og tog et bad.

Efter endnu er hvil listede jeg lidt rundt ved floden og fandt en plads i skyggen på Bar Nautic hvor jeg fik lidt at drikke. Derefter fik jeg handlet lidt ind - frugt og drikkevarer. Min aftensmad var så en stor portion melon færdiglavet fra supermarkedet.

Så var det i seng, men måtte stå op igen og tage endnu et bad og køle kroppen ned. Vinduet stod åbent hele natten så der kom nogle myg ind og jeg var sikker på at jeg ville være overbidt når jeg vågnede. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar