fredag den 3. august 2018

Dag 8, Porto - Vila Do Conde (35.7 km)

Min egen telefon vækkede mig kl. 6 og jeg var hurtigt ude af døren og var på vej kl. 6.20. Jeg fandt hurtigt ned til floden og mødte hurtigt en anden pilgrim - nemlig John fra Belgien. Han var lige startet på sin allerførste Camino. Vi snakkede lidt sammen da hans datter boede i Roskilde og var forlovet med en dansker. Han var mer en 2m høj så han start af med lange skridt. Jeg så ham kortvarigt sidde på en bar 5 km længere fremme og kikke på sine fødder. Jeg gik bare videre da han ikke så mig.
Undervejs havde jeg mødt en yngre pige som ikke havde meget i sin rygsæk. Vi nikkede bare da jeg ikke troede at hun gik caminoen..
Jeg blev klogere efter ca. 11 km hvor jeg svingende ind på en bar i Matosinhos. Der sad hun og fik en kop kaffe og så snakkede jeg med hende. Hun havde kun det nødvendigste i rygsækken da hun sidste år på den franske fra Leon havde alt for meget med. Hun hed Juliette - var fra Ungarn men boede og underviste på Cypern.
Vi fulgtes ad sammen 14 km til vi kom til Labruge hvor hun ville blive. Hun havde allerede fået vabler af de nye sko som hun ganske rigtigt sagde - dumt at jeg bare købte uden at gå med dem først.
Vi havde gået hele vejen langs kysten og der blæste en kølig nordenvind lige i hovedet på os. Selvom temperaturen var 34 gr føltes det køligt så længe den var der.
Jeg synes at jeg havde diamanter i benene så jeg gik videre - skulle så gå ca. 10 km til næste albergue i Vila do Conde. Klokken var på det tidspunkt 12 så jeg regnede med at være fremme kl. 14.
Det gik fint de første 5 km men så holdt vinden op og jeg måtte forlade kysten - så de sidste 5 km var meget hårde så jeg var først fremme 14.50 og lignede noget katten havde slæbt ind. De andre pilgrimme synes at jeg skulle checke ind først da jeg så så udkørt ud.
Set i bakspejlet skulle jeg nok ikke have fortsat.


Når vejret er som det er skal jeg nok ikke gå længere end til kl. 12. Nu får vi...

Efter at jeg havde checket ind, tog jeg et bad og fik hjælp af Fatima til at smide tøjet i en vaskemaskine (1€) og bagefter hængte hun det op for mig. Fatima er hospitaleros her i dag.
Derefter gik jeg en tur og fik lidt koldt at drikke, købte lidt cola og sidder nu og skriver min blog.



Efter et hvil gik jeg en lille tur og blev så spurgt af Carmen fra Milano (hun lagde pudebtræk på min hovedpude) og jeg skulle til messe. Det havde jeg faktisk overvejet men skulle lige pakke mit tørre tøj ned først. Efter dette gik jeg til kirken og var til messe. Derefter fandt vi et sted at spise - jeg fik salat og hun fik fisk. Hun er sidst i tyverne - født i Napoli men arbejder nu i Milano. Hun kommer ofte til Stockholm i forbindelse med sit arbejde. Der er ikke tid til børn hvis man vil arbejde - som hun sagde - det er ikke ligesom i Sverige hvor man ikke kan fyres. Det kan man i Italien og det bliver man...

Derefter var det sengetid....   




Relive 'Hiked 35.7 km on 08/03/18'



Ingen kommentarer:

Send en kommentar