mandag den 6. august 2018

Dag 11, Viana do Castelo - Caminha (30,35 km)

Min alarm var sat til klokken 5.55 og det klarede den fint. Jeg kunne konstatere at jeg ikke var overbidt - kunne faktisk ikke finde et bid. Donald - den tavse irer som var min roommate, vågnede sagde at det var ok at tænde lyset. Det gjorde jeg så - fik pakket mm og var på gaden 6.24.
Vejret var køligt - tror under 20 gr og tåget. Jeg gik i en kølig tåge i 10 km og det var skønt at temperaturen var nede. 

Jeg mødte nogle få som jeg kendte og fik hilst på dem. Da jeg nåede Angora hvor jeg havde planlagt at tage toget hvis det var 40 gr fik jeg igen lidt frisk at drikke. Jeg besluttede så at forsætte og mødte flere på vej til samme sted. Jeg nåede Moleda hvor jeg løb ind i Juliane fra Cypern. Hun sad sammen med nogle fra Italien, Holland og Litauen . De skulle også til samme albergue. Jeg sad lidt og snakkede med dem og gik så videre. 

Lidt før kl. 14 var jeg fremme og fik checket ind. Stor var min undren da alle de nederste køjer var optaget nu da jeg var nummer 5 som checkede ind. Jeg fik så et lille to-sengs stue da han godt var klar over at jeg skulle have en nederste køje.




Da jeg havde været i bad og vasket tøj og kom tilbage efter at have hængt tøjet op var Juliane og hendes følge kommet. Hun sagde at der var kapløb på vej til alberguet da mange jo opdagede at der var mange om budet.

I skrivende stund kommer der stadig flere som bliver afvist da der er fyldt op.   

Jeg gik så en tur til byen, først havnen hvor færgen sejler fra i morgen - kl. 9.30. Der er ret sent i betragtning af at der er en times forskel når vi kommer til Spanien. Så det tager ca. 15 min men vi er det kl. 10.45 spansk tid. Der er 25 km til næste albergue og jeg forsøgte at bestille plads men de tager ikke imod bestillinger i august, sagde de i telefonen.

Så gik jeg til byens torv, fik en burger og en øl. Da jeg gik mødte jeg hele gruppen med Juliane  og der var også kommet en amerikaner - David til og en tysk dame. Jeg satte mig sammen med dem og fik endnu en øl. 


De ville have en drink mere så jeg forlod den. Jeg gik hjem på alberguet og sad lidt udenfor og ventede på at mit tøj skulle blive tørt.

Mens jeg sad detr kom en ung italiensk pige - Marzia - egentligt fra SydItalien men boede nu i Bologne og arbejdede for Belzer kiks - et hollandsk firma 
Men hun viste mig en billet til en bådovergang kl. 6.30. 


Det var en båd til 5 personer som sejlede frem og tilbage om morgenen med start kl. 6.30. De var kun 3 så jeg ringede til skipperen og spurgte om jeg kunne komme med og det var ok.

Det var fint at vi fik snakket sammen om det. Da Juliane kom tilbage fortalte jeg hende om muligheden for at sejle over og hun ville snakke med de andre om hvad de ville.

Marzia havde fulgtes med et par der boende i Madrid - han spanioler (Alessandro) og hun englænder (Gigi). De spurgte om jeg ville med ud af spise, men jeg havde allerede spist så takkede nej. Vi aftalte at vi så bare skulle mødes i havnen kl. 6.25 næste morgen hvilket betød at jeg satte uret til at ringe kl. 5.45. Der vor så en brasilianer - Vivianne som tog med ud og spise. Hendes fødder så ikke optimale ud - mildt sagt.

Mit tøj var næsten tørt så jeg pakkede det sammen og så var det sengetid
 
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar