fredag den 10. august 2018

Dag 15, Redondela - Pontevedra ( 22,58 km)

Min alarm lød klokken 6.45 og jeg ventede lidt før jeg stod op. Marzia var jo gået så det hastede ikke. Jeg var klar kl. 7 og gik ind og fik morgenmad som blev serveret i køkkenet. Jeg var så på gaden kl 7.30 og gik mod det første bjerg, over inden jeg nåede Arcade hvor jeg fik en forfriskning.
Derefter videre over næste bjerg som endte nede ved Pontevedra.
Det kommunale albergue ligger 1.5 km før og der var pakket med pilgrimme der havde stillet deres rygsække op i den rækkefølge de var ankommet i. Der var en restaurant i forbindelse med alberguet så jeg købte en cola og ringede til Marzia. Hun sad oppe ved rygsækkene og kom straks ned. Hun var som sædvanlig i tvivl om hvad hun skulle - blive eller tage med mig. Jeg sagde at jeg synes at hun skulle blive og prøve at bo på det kommunale.

Vi blev så enige om at jeg aflyste hendes seng og at vi skulle mødes i morgen tidlig ved broen der fører over floden. Den første der kom skulle ringe til den anden og vi ville begge starte ved 7 tiden. Hun var helt ked af at vi ikke skulle sove sammen men det kommer vi til i morgen i Caldas de Reis.

Jeg gik så videre og ankom til mit Albergue kl. 13




Det er et dejligt albergue - kun 2 mdr gammel så det var heldigt at jeg fandt det.
Lige overfor alberguet er Basilica de Santa Maria - en gammel kirke..


Efter bad var jeg sulten og den sideliggende restaurant havde nogle dejlige chicken wings på menuen, så dem bestilte jeg. De kom med brød og 2 sauce. Det er en brasilianer som er medejer af den og ham der kokkererer. 


Derefter gik jeg en tur i byen og fik lige ringet til Marzia da jeg mente at det hun troede at have bestilt i morgen fra på kommunale og der kan ikke bestilles. Hun har nu bestilt et andet sted.
Jeg har lyst til blæksprutte. (Pulps) i aften men ikke galaga, det skal være vinagreta så jeg spurgte kokken ved siden af hvor man kunne få det. Han fandt så et sted - tror jeg. Det må jeg se senere.

Jeg fik hvilet lidt indtil klokken blev 19 hvor jeg så gik en tur ind til byen. Der var gjort klar til fest med en stor scene og masser af underholdning for børn. Derudover boder med alt fra is til øl. Jeg mødte Julianne med hendes følge. De havde nu fundet sammen igen. Hun fik gået over 40 km i sine slippers - godt gået. Hun spurgte om jeg ville spise med dem men jeg sagde at jeg ville have Pulpo i aften og det var snart spisetid. Jeg forlod dem og fandt så et Pulparia hvor jeg fik mine Pulpo og 2 glas rødvin.

Jeg gik så hjem hvor jeg så sad udenfor alberguet en times og fik en kop kaffe og nogle spanske churros til at gå i esng på. Derefter var det sengetid.

Relive 'Hiked 22.58 km on 08/10/18'


Ingen kommentarer:

Send en kommentar