søndag den 12. august 2018

Dag 17, Caldas de Reis - Padron (20.04 km)

Min alarm var sat til at vække mig kl. 6.35 men Marzia skulle bruge 15 min mere så hendes vækkede først. Lidt efter stod jeg også op og gjorde mig klar. Der var kø til badeværelset da der kun var et og vi var vel 10 om det. Det lykkedes at komme til og vi var begge ude af døren kl. 7.

Efter 5 km var der en bar men vi sprang den over da der var en igen efter yderligere 5 km. Det viste sig at der var lukket der pga det var søndag. Så måtte vi videre og det lykkedes efter godt 12 km at finde en bar som havde åbent. Jeg fik så toastbrød med marmelade, orangejuice og en kold cola. Af en eller anden grund har jeg ikke haft lyst til kaffe på denne Camino.


Vi fortsatte de sidste 7 km til Padron hvor Marzia drejede af til det kommunale og jeg gik videre til det jeg troede at hun havde reserveret - albergue Corredoiras - hvor jeg ankom klokken 11.45. 


Da hun reserverede havde de spurgt om hendes ID nummer (pas) men de havde spurgt på sådan en måde at hun troede at de mente hendes crendential nummer og det har ingen nummer andet end at man skal skrive sit pasnummer ind i det. Hun havde så ikke givet dem det nummer så hun havde dermed ikke reserveret. Heldigvis havde de netop 2 senge tilbage og mens jeg stod og snakkede med dem ringede Marzia som aftalt og fortalte at hun blev på det offentlige. Hun fik så lov til at snakke med alberguet og prøve at forklare sig. Det lykkedes - tror jeg
Jeg fik ihvertfald en seng og afleverede mit vasketøj idet der er gratis vask her.


Efter bad gik jeg en tur i byen. Det var markedsdag og aldrig har jeg set så stort et marked og jeg har set mange her nede. Det var heller ikke den ting man ikke kunne købe og i mange tilfælde det der mindst 10 boder med det samme. 
Jeg gik lidt rundt og derefter ind i selve byen hvor jeg fandt et stille sted hvor jeg kunne kikke på livet. Jeg bestilte en burger og cola og mens jeg sad der begyndte det at regne lidt. Der var blevet lovet regn og temperaturen hele dagen havde ligget på lige omkring de 20 grader så vejret havde været fint at vandre i. Det holdt dog hurtigt op og efter at have spist gik jeg igen lidt rundt i byen en times tid og var bland andet oppe ved en gammel kirke og da jeg gik ind var der messe. Jeg blev der til den endte og gik så lidt rundt. Kirken lå ved siden af det kommunale albergue og godt at jeg ikke boede der.
Gik tilbage mod mit albergue og rendte så ind i Marzia igen. Hun var vej ud og spise og jeg var på vej hjem for at hvile og skrive min blog.
Vi aftalte at mødes i morgen kl. 7 foran mit albergue og så gå sammen igen.

Senere gik jeg igen en tur og nu var alt væk fra markedet og den store oprydning var i gang. Det er kommunens folk som komme tog samler alt skrald sammen og det gik godt nok hurtigt.
Da jeg kom ned i. Den anden ende opdagede jeg at det havde været helt 4 Pulporiaer hvilket ærgerede mig at jeg først så det nu.


På vej hjem løb jeg ind i Stefano og 2 gange Marzia da hans samboer også hed Marzia. De spurgte og jeg ville spise med dem igen kl. 20 om aftenen og klart at jeg ville det.

Vi mødtes så klokken 20 og spiste og hyggede sammen  Stefano og Marzia er fra Napoli og jeg havde også spist sammen med det i Caldas. Han er snart færdig som læge og skal så i praktik i et par år - ligesom i Danmark - før han er helt uddannet og skal jo så vælge speciale. Marzia er også under uddannelse som jordmoder.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar