tirsdag den 7. august 2018

Dag 12, Caminha - Mougas ( 26,06 km)

Alarmen gik klokken 5.45 og jeg fik ordnet mig og gik ud ad alberguet 6.15. Jeg kunne ikke se de andre så jeg gik ned mod havnen og da jeg kom derned var der ingen. Jeg kunne se båden vi skulle sejle over med, så helt galt var det så ikke. Efter 5 min kom der 20-25 fra alberguet i samlet flok.
Lidt efter dukkede skipper op og jeg og Vivianne kom med den første tur sammen med Marzia, Alessandro og Gigi.





Sejlturen gik på fulde drøn og efter 5 min var vi i land igen,  5€ fattigere,  men fint at det kunne lade sig gøre. Min IPhone havde allerede fundet ud af at jeg var i Spanien for der var lagt 1 time til - Portugal har ikke sommertid.
Der var 2 veje at gå - enten over et bjerg ( 4 km ) eller rundt om bjerget ( 7 km). Der var stemning for rundt om,  så sådan blev det. Vivianne faldt hurtigt fra så Marzia og jeg gik forrrest og hun var glad for endelig at kunne gå i et ordentligt tempo. Vi nåede A Guarda hvor vi samledes uden Vivianne og fik morgenmad.
Derefter blev Gigi og Alessandro mens vi gik videre. Han havde problemer med benet som lige skulle bindes ind.
Marzia og jeg gik derefter i rask fart til Mougas kun med en enkelt optankning. Vi var fremme lidt før klokken 14 og der var allerede kommet nogle før os. Der var kun plads til 18 + enkeltværelse og familie værelser så det var godt at vi kom afsted så hurtigt.



Der blev hurtigt fyldt om men Marzia kæmpede en brav kamp for at finde noget til Gigi og Alessandro og det lykkedes hende at få dem installeret i et anneks, så da de endelig kom godt en time senere var der plads til dem, mens flere allerede var blevet afvist.

Efter bad ville jeg vaske, men mulighederne her var ikke så store så jeg besluttede at vente. Mens jeg sad udenfor og nød et glas kold rødvin ringede Britta - og nu var klokken 5 også hos mig. Det er altid dejligt at høre fra hende.
Mod slutningen kom David fra US og med sig havde han en lidt yngre pige som også var fra US. Jeg tilbud han et glas rødvin og vidste at han ikke sagde nej - hvilket han heller ikke gjorde. Vi fik en Trumph snak og de var begge ret chokeret over hvordan han var. Der var jo ikke plads til dem på alberguet, så de bestilte på et hotel 4 km længere fremme.
Pludselig dukkede Juliane med hendes følge op - de var jo 5 så der var heller ikke plads til dem. De var meget trætte - Specielt Julianne som jo plejer dem som om hun var deres mor. Jeg spurgte hende om hun ikke var ved at være træt og hun sendte mig et træt blik. De måtte så videre til en campingplads også ca. 4 km fremme.
Klokken 8 skulle vi spise sammen - Gigi, Marzia, Alessandro og jeg og Daniel fra Italien sluttede sig til os. Billedet viser udsigten fra stedet hvor vi spiste.



Derefter var det sengetid...









Ingen kommentarer:

Send en kommentar