onsdag den 1. august 2018

Dag 6, Vila Nova Barquina - Tomar (23,1 km)

Jeg stod op kl. 6 da de 2 englændere (Martin og Ollie) stod op. Jeg havde tilbudt dem at køre med men de ville gå. Klokken 7.30 kom taxien og Martin og Ollie var gået så jeg sagde farvel til Susanne. Hun var lidt trist over at skulle stoppe men hun kunne ikke klare at gå i den varme. Hun vil komme tilbage til efteråret.
Taxien kørte mig så til Vila Nova Barquina hvorfra jeg så startede dagens vandring. Jeg fik så tid til at tænke over turen her fra Lisbon og kom til at tænke på min gode ven Don fra Canada som også startede fra Lisbon og efter 4 dage tog han toget til Porto fordi man går lange strækninger uden at møde nogen og der er ingen alberguer - kun relative dyre Hostels hvor man ikke har samme kontakt med hinanden som på alberguer. 
I morgen fra Tomar er strækningen på 31 km uden mulighed for at korte af, så jeg overvejer at lave det samme nummer - at tage til Porto med bus eller tog i morgen.
Nå, videre til dagens vandring på 22,1 km og det er meget varmt, Det bliver tidligere varmt her end det gjorde i Spanien. Allerede kl 11 er temperaturen højt oppe.
Jeg havde 2 drikkepauser og var fremme kl. 13 og temperaturen var 37gr og jeg kender ingen her.


Da jeg kom frem fik jeg en seng i en 6 mandsstue og der er også en italiener som ikke kan andre sprog.


 
Efter en snak med Britta over en Sumol på et eget varmt torv (40+ gr ) blev jeg enig med mig selv om at jeg tager toget i morgen til Porto. 



Toget kører fra Tomar kl. 10.11 og jeg skal skifte 4 gange før jeg er fremme kl. 14.45 tæt på det hostel jeg har booked - Tattva Design Hostel - som ligger tæt på caminoen hvor jeg så starter langs kysten den 3 aug.
De unge mennesker som styrer dette hostel var utroligt hjælpsomme med at udskrive togplanen til mig. Stor ros til dem. De lagde også pudebetræk på min pude og spurgte hele tiden om de kunne hjælpe :-)


Jeg gik en tur i byen ved 20 tiden og fandt en burgerbar hvor jeg fil en burger med stegte løg og et glas rødvin. Jeg fik også handlet lidt drikkelse ind så jeg kunne få lidt med i toget i morgen. Derefter var det i seng.




1 kommentar:

  1. Synd jeg ikke så din blog i går, vi havde en alternativ mulighed. Men det er fir sent nu. Vi fik en fra alberguet til at køre os 10 km ud efter tomar for 5 euro. Hvis det er nogen trøst er det også ret varmt i Frankrig så vi har også opgivet at gå ture som vi plejer

    SvarSlet