torsdag den 2. august 2018

Dag 7, Tomar - Porto

Vi var kun 2 i stuen og hans mobil vækkede ham kl. 5 men han stod ikke op før kl. 6. Da han var gået stod jeg op og nussede lidt rundt inden jeg gik kl. 7.30. Jeg var nede ved stationen kl 8 - købte en billet og gik så over til en bar hvor jeg fik kaffe, zumo og en fransk omelet. Ved 9 tiden gik jeg tilbage til stationen og toget var ankommet, så jeg satte mig ind. Der var dejligt køligt.


Som det ses er udendørs temperaturen 30 gr allerede kl 9.51 og det blev værre...


Lidt senere....


Og igen lidt senere...



Da jeg endelig kom frem til Porto efter 5 timer i 4 forskellige tog var kl. 16 her og mens jeg checkede ind ringede Britta. Tattva Design Hostel hedder stedet er og fyldt med unge mennesker der er i byen for at more sig samtidig med at de bor billigt. (ca. 20 € med morgenmad)

                                   
     

Jeg fik en seng i rum 21 hvor der i forvejen bor 2 unge danske drenge som har været til festival sammen med andre som er taget hjem nu. De er ved at pakke da de skal hjem i morgen.

Efter bad gik jeg en tur - jeg bor lige op af cathedralen hvor caminoen starter i morgen. 
Her ses bagsiden af cathedralen set fra min vej ...


Her ses forsiden...


Temperaturen er 5-6 gr lavere her en i Tomar i går og jeg kunne også se at temperaturen faldt til 29 da vi nærmede os vandet.

Glemte lige at skrive at rejseplanen i dag var:  Tomar - Lamarosa - Coimbra B - Aveiro - Porto Sao Bento og jeg betalte halv pris da jeg er senior (€ 7.85)












 

1 kommentar:

  1. Hej Michael

    Det er også frygtelig vamt dernede, så tag det roligt brormand og det er ikke "snyd" at køre i taxi :-)

    // Lennart

    SvarSlet