lørdag den 4. august 2018

Dag 9, Vila Do Conde - Fao (24,1 km)

Jeg var tidligt oppe da noget lys blev tændt kl. 5.20. Jeg var ude af døren kl. 5.55 og fandt hurtigt kystvejen. I dag var temperaturen 22 gr med en let kølig brise, så det var skønt at gå her til morgen.

Jeg passerede Povoa Varzím, en lidt større by med flere mindre højhuse. Lidt uden for byen var der endelig en bar som havde åbent hvor jeg fik lidt at drikke. Først ved Santo Andre var der igen en bar hvor jeg fik lidt morgenmad. 


Det var efter ca. 11 km og klokken var 8.20. Lige før Apulia indhentede jeg 2 piger men skiltes med det samme da jeg drejede af mod kysten igen og de fortsatte lige ud.

Lidt før 12 var jeg i Fao og fandt Pousada da Juventude, hvor jeg havde bestilt en seng. 




Jeg kunne ikke checke ind før kl. 14 så efter at jeg havde fået et bad og senere sad med fødderne i poolen fandt jeg en bar i nærheden hvor jeg kunne sidde og kikke på dem som kom forbi - og her kunne jeg lige nå at sige Buen Camino til de 2 piger igen. De skulle 8 km længere frem hvilket jeg jo ikke ville. Så var jeg igen kommet ind i den meget varme tid - efter kl. 12.

Tilbage for at checke ind var der dukket et ændre fransk par op som også gerne ville bo her, men jeg havde fået den sidste seng da jeg bestilte i går. Det endte med at der blev bestilt en taxi til dem og de kørte så de 8 km længere frem til Marinhas.

Ellers mødte jeg enkelte pilgrimme men fik ikke snakket med dem. Jeg ved at der var flere fra alberguet i Vila do Conde der skulle til Marinhas fordi der er et albergue, men som sagt sprang jeg over. Det lyder mærkeligt, men jeg glæder mig til lidt køligere vejr, som de har lovet om et par dage.

Der er fest i byen fra i dag og de næste 5 dage. Det er skaldyrs og øl festival så jeg må ned senere og se hvad det går ud på. Så vidt jeg kan se, bliver der lige nu lavet en masse mad men også boder med salg af alt muligt.  Jeg går gennem området når jeg skal til byen. Jeg var lige nede og hente noget vand. 

Relive 'Hiked 24.12 km on 08/04/18'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar