onsdag den 8. august 2018

Dag 13, Mougas - Saians (25,38 km)

De andre havde sagt at de ville tage af sted kl. 6.30, men det ville jeg ikke. Klokken 7 er den tid jeg går på, fordi solen netop er på vej op på det tidspunkt. Da min alarm gik kl. 6.40 var jeg helt alene på alberguet. Så jeg kunne tænde lys og få ordnet mig og kl. 7 var jeg ude af døren.
Jeg tog kystvejen mod Baiona hvor jeg troede at jeg skulle overnatte. Jeg havde reserveret på et hostel da alberguet som ligger lidt fra Baiona var fyldt op.
Vi havde lige før sengetid snakket om et albergue længere op af kysten i en by - Saians, men Alessandro havde ikke kunne få fat i dem og han ville prøve senere.



Som sagt gik jeg mod Baiona, en tur på 12 km uden nogen cafeer så da jeg kom til Baiona kikkede jeg efter et sted at spise morgenmad. Pludselig så jeg nogle rygsække på en cafe på den anden side af vejen og det var så Gigi, Marzia og Alessandro som sad der og fik morgenmad. Det var overraskende at se dem, men også dejligt. Det viste sig at de havde haft kontakt med det albergue i Saians og der var pladser. Han ringede med det samme og bestilte til mig også og samtidig ringede jeg og afbestilte mit hostel. Det betød så at vi skulle gå lidt mere end 12 km mere men det var ok.

Vi startede sammen men efter 5 km mødte vi pludselig Daniel fra Spanien - ham som havde spist sammen med os i går aftes - og der blev en laaang snak om,  jeg ved ikke hvad,  så jeg sagde at jeg gik stille videre. 


Det blev så resten af turen til alberguet som jeg gik alene hvilket passede mig fint. Jeg nåede alberguet i Saians klokken 13.30 og der var netop ankommet ham som skulle checke ind. Det fik jeg gjort, fik vasket og badet før de andre kom. De troede ikke der var åben da de havde fået at vide at de ikke åbnede før klokken 16, men jeg hørte dem ude foran så jeg kaldte på dem. De kom så ind og fik en sang.


Her er udsigten fra værelset mod vandet 
 
Vi snakkede lidt om at spise sammen til aften - de havde købt lidt ind og det var jeg med på. Derefter gik jeg en tur - for at nyde en kold cola. Det var 5-600 meter til en restaurant og høj solskin, men det var fint. Temperaturen er rimelig nu. 


Det blev til 3 kolde colaer og lidt kartofler med salsa dip og lidt brød. Det var dejligt.

Da jeg kom tilbage var der kommet 4 fra Polen, 3 piger og en fyr - dem har jeg set mange gange men ikke snakket med. De har altid holdt sig for sig selv. 
Gigi, Marzia og Alessandro vil ned til stranden for at bade men jeg ville ikke med. Det var en hård tur at gå op fra standen til alberguet - tror det ligger 150 meter oppe af bjerget og det var meget stejlt. De snakkede om at tage bussen på hvilket er fornuftigt. Der går en bus lige uden for døren. Jeg bad dem om at købe drikkevarer til vores mad i aften nu da de alligevel var nede ved forretningerne. 

Ved 18 tiden begyndte det at små regne og lidt senere kom strandfolket tilbage lidt småvåde af regnen. De havde glemt at købe ind så de måtte afsted igen og kom tilbage en times tid senere - mere end småvåde men de havde dog købt ind. De havde som forsøg købt en rødvin til 1€ og en til 4€ (Rioja). Jeg fortalte dem at flasken og korkproppen alene var 1€ så vinen fra gratis. Hvor god troede de lige at den var.
Bordet blev dækket med flute, ost, dåsetun, tomater, to slags skinke og advokadoer i skiver. Det skal jeg huske da det smager både godt med ost men også med skinke. Man smurte det på brødet... 
Begge rødvin blev drukket og en dame fra Czech republic sluttede sig til selskabet som først sluttede sent.  Hun medbragte en dåse sorte oliven (uden sten) og drak vores rødvin. 

Det blev nok den bedste aften og rigtig som det burde være på caminoen og vi nød det alle. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar