søndag den 21. juni 2015

Dag 2, Vilar de Manzarife - Astorga (31,2 km)

Vi havde planlagt at gå kl 6:00 men sådan blev det ikke. Max stod stille op og da både Daniel og jeg virkelig var gået omkuld og begge fik en god nattesøvn, ja så sov vi over os. Den fjerde mand på værelset (Alexander fra Holland) sov slet i sin egen seng den nat.

Jeg vågnede ca 6:30 og vækkede Daniel. Langt de fleste på alberget var gået så vi fik ordnet os og pakket og så var det afsted. I døren mødte vi de 2 danske piger og fik lige sagt Buen Camino til dem.

Vi nåede at spise en banan - Daniel fik 2 små og så ville vi så spise morgenmad efter et par timer. Den første by vi mødte efter 9,9 km var VillaVante og her satte vi os udenfor sammen med mange andre og fik lidt morgenmad. I dag ville Daniel hellere have en crossant og en chokolade wienerbrød a'la det vi fik i Belgien. Han fik også varm kakao og jeg vil en CCL. Vi fk snakket lidt med et ældre hollandsk ægtepar samt en ung pige fra Østrig.

Vi forlod så Villavante og gik til Hospital de Orbigo, hvor vi købte en is og en cola hver. Derefter forsatte vi via Villares de Orbigo til Santibanez de Valdeiglesia. Nu gik det virkelig opad så vi valgte at holde pause der og få en cola og Daniel fik en snack. Min vanddunk var fyldt - vi havde snakket om at den skulle fyldes i hver by. Jeg misforstod Daniel og vi forlod byen - jeg med en fyldt vanddunk og han med en halvtom. Efter en halv times vandring sagde han pludselig at vi havde glemt at fylde og han havde ikke mere vand nu. Vi delte min og så gik det videre. Vi nåede Cantina - la casa de los Dioses - hvor vi blev taget vel imod med vand, melon og juice. Vi fik fyld vorer reserver op og dunke. Vi lagde 3.50 € - vi havde ikke mere i mønter. Der var nu 7 km tilbage og stadig meget varmt.

Derefter gik det videre til San Justo de la Vega, hvor vi midt i byen kom til at gå bag en dame med en ung dreng. Det viste sig at de var fra Danmark og vi snakkede lidt sammen. Drengen var blevet forkølet på den første overnatning og gik nu med feber så de skulle bare hurtigt til Astorga så han kunne komme i seng. 

Hele dagen havde været meget varm med solen bagende fra en skyfri himmel. Vi havde dagen før købt en solcreme faktor 30, for Daniel var begyndt at blive rød, specielt i nakken. Han var blever smurt godt ind om morgenen, men han syntes at det brændte i nakken, så jeg bad ham finde en T-shirt og tage den om nakken. Senere gjorde han den våd og det kølede dejligt - sagde han.

Da vi endelig nåede vores alberge - San Javier, var vi begge meget trætte. Klokken var blevet 15.05 - altså havde turen taget 8 timer al inklusiv. Temperaturen i byen viste 28 grader og senere på eftermiddagen viste den 30.
Vi lagde os og hvilede næsten et par timer - jeg efter bad og Daniel badede mens jeg hvilede. Da vi var lidt friske igen var klokken 16:55 og Daniel sagde at han var ved at være sulten.
Vi gik så ud for at finde et sted hvor han kunne få lidt at spise og vi endte med at han spiste 2 burgere. Britta ringede kl 17 og jeg var ikke helt frisk endnu og samtidig stod Daniel og kikke på en menu. Mens han stod der kom tjeneren ud og fortalte at køkkenet var lukket og først åbnede igen kl. 18:30

Vi gik nu lidt rundt i byen for at finde et sted. Vi nød ind imellem at sidde og kikke lidt. Mens vi gik rundt købte Daniel en ny hat.


Vi fandt så et andet sted hvor vi fik hvad vi skulle - burgere og vand. Jeg nøjes med vand da min mave laver lidt ballade ind imellem.


Nu er vi hjemme igen og Daniel skulle lige lade sin Ipad op og spille lidt. Vi fik også lige snakket med Max, som var kommet 3 kvarter før os


Dagens Video


Ingen kommentarer:

Send en kommentar