lørdag den 27. juni 2015

Dag 8, Fonfria - Triacastela (9,0 km)

Uhhhhh, der var en alarm der gik i gang klokken 05:00 og derefter pakkede mange sammen og gik og da klokken var 06:09 var jeg lige oppe og der var kun 6 tilbage af de 35 vi havde været på værelset. Deraf vi 2 fra Danmark - nemlig Daniel og jeg. Han sov dybt på det tidspunkr og jeg gik i seng igen og vågnede igen lidt over 7. Da var Daniel også vågen og vi stod op og ordnede os. Tilbage var også Sara og Edvardo, og vi så lige et glimt af Francisco der lige kom ind for at se om han havde husket alt.

Francisco ville til Samos med mindre hans ben gjorde for ondt. Daniel og jeg skulle kun til Triacastela da han skulle hvile sit ben. Han var ellers parat til at gå til Samos også. Samos er en alternativ rute som vi ikke skulle gå. Kun hvis man synes at det store berømte kloster er værd at se, kan man gå til Samos. 

Vi forlod alberguet og kom til Biduedo hvor vi havde et hvil.


Mens vi sad der kom Sara og Edvardo forbi. Dem så vi flere gange undervejs ned til Triacastela.

Videre ned var naturen fantastisk. Vi gik fra 1200 medter ned til 670 medter over en strækning på 6 km.



Ellers var der dømt hundedag. Vi kom forbi mange hunde som lå udenfor husene og gårdene og Daniel skulle hilse på alle. Her er et par billeder. Generelt synes han at de er forsømte men de fleste hunde er jo arbejdshunde.

 

Da vi ankom til Triacastela skulle vi lige fyldes op inden vi fandt vore albergue. Mens vi sad der dukkede John fra Irland op sammen med de 2 amerikanere.


Derefter gik det videre til vores albergue Aitzenea hvor de stadig var i gang med rengøringen så vi måtte vente.



Bemærk at Daniel nu har fået er knæbind på af den gode slags. Han synes ikke at et almindeligt hjalp godt nok så vi stak lige hovedet indenfor at apotek og købte et godt knæbind. 
Mens jeg sidder og opdaterer er han på nettet - ligger han oppe i sin seng og hygger og skulle gerne hvile sit knæ. I morgen er det så ca. 18 km til Sarria og derefter håber vi så at han klarer de næste dage. Der er ingen lange strækninger tilbage og ej heller store stigninger - opad eller nedad.
Klokken 18 var jeg så til messe...


og ved 19 tiden gik vi ned og spiste...


Daniel fik en beef steak og jeg fil lammekotelleter.
Dagefter gik jeg en tur rundt i byen for at "slå" mave og derefter i seng for at høre lidt lydbog. Daniel blev oppe et halv times tid. Han skulle lige have en kop chokolade.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar