mandag den 22. juni 2015

Dag 3, Astorga - Rabanal del Camino (22 km)

Jeg stod op 6:47 efter en del uro på værelset. Jeg vækkede Daniel over flere gange og vi var klar til at gå klokken 7:07 hvor vi stod på gaden.
Vi havde aftalt at spise morgenmad med det samme idag, så ved udkanten af byen fandt vi en bar hvor vi fik varm kakaomælk (colacao) og en crossant. Derefter gik det videre gennem Murias de Rechivaldo til Santa Catalina de Somoza. Vi var begge lidt trætte i dag, Daniel fordi han havde haft svært ved at falde i søvn og jeg sikkert på grund af den uro jeg har i maven. Jeg får ikke så meget at spise. Jeg synes at jeg drikker rigeligt men netop nu, hvor jeg skriver min blog kan jeg se på min hud at jeg er godt dehydreret.

I Santa Catalina standsede vi og jeg fik en kold cola og Daniel en Baguette med Bacon sammen med en ny varm kakaomælk. Den bekom ham godt.





Vi fortsatte og kom til El Ganso hvor vi satte os i bar Cowboy og fik lidt at drikke. Jeg købte en stor Agua så vi fik vores vanddunke fyldt op med koldt vand.

Vi fortsatte de sidste 7 km mod Rabanal del Camino og jeg ca. 1 km før blev overfaldet en en mave krampe og straks kom der en spansk pige og overhældte mig med vand samt gav mig en halv appelsin  og efter en lille pause var jeg frisk igen. Daniel var også begyndt at gå på bare tæer fordi hans hæle gjorde ondt, men også hans knæ generede ham. Alt ialt er vi begge lidt nede lige nu så en eventuelt pause ville bekomme os begge godt.

Vi kom så til vores albergue - Pilar - efter 5 timer 27 min, hvor jeg efter et bad, fik hvilt mig lidt. Vi har snakket om, at hvis jeg ikke får spist lidt mere og får mine vanddepoter fyldt, så vil vi blive her en dag mere. 
Jeg starter frisk om morgenen men sveder ret meget og selvom jeg drikker en del, så er det åbenbart ikke nok når jeg ikke spiser godt nok.

Dagens rejse var ellers den mest behagelige vi har haft fordi vi halvdelen af dagen havde et skydække så vi ikke gik direkte i solen.
Albege Pilar er et dejligt alberge med en lille gård og en bar. Vi har begge fået vasket tøj og det er hængt  til tørre. Så sidder vi i gården og hygger.


Jeg har nu siddet i gården et par timer, drukket cola og spist en tortilla. Jeg føler mig mere frisk, men vi har aftalt at vi bliver her en dag til. Vi har jo netop lagt ekstra dage ind til noget sådant. Den tur til Astorga på 32 km trak søm ud. Både hos mig og Daniel hvor hans hæle begyndte at gøre ondt og senere knæet. Samtidig har de meldt regn i morgen i bjergene. I morgen skulle vi starte i 1200 meter - op til 1500 meter - ned til 1400 og så op igen til 1550 inden det går ned til 700 meters højde. Strækningen er 26 km så vi venter til vi er på toppen :-)
Lige nu sidder Daniel og hører musik eller spiller eller andet. Han nyder at han kan købe is, brød og sodavand når han vil - at have sommerferie.

Om eftermiddgen gik vi en tur i byen hvor vi købte en aftersun til Daniel. Vi gik videre og fandt en cafe hvor han kunne få en hamburger og en gang pommesfrits. Han spise pommesfritene og kunne ikke klare hamburgeren. På cafeen mødte vi de danskere - mor og søn - som vi mødte på vejen til Astorga. De var blever friske igen og fortsætter i morgen. Vi bliver her så vi ser dem nok ikke mere.

Vi  spiste på en italiensk Taberna - spagetti - og det smagte fint. Jeg har drukket vand det meste af dagen og får det bedre og bedre og Daniel får det sikkert også bedre efter en dag med hvil. Han keder sig bare ldt i denne by. 

Dagens video


Ingen kommentarer:

Send en kommentar