søndag den 28. juni 2015

Dag 9, Triacastela - Sarria (20,2 km)

Der lå kun 5 i vores rum, udover Daniel og jeg var der 2 amerikanske piger og en italiensk pige. De 2 amerikanere gik tidligt - ved 5 tiden tror jeg - og lidt over 6 vågnede Daniel og da der var blevet kold i vores værelse fordi vinduet havde stået åbent hele natten, stod vi op - også den italienske pige. Ved 7 tiden forlod vi alberguet og gik direkte hen og fik morgenmad.


Daniel er lidt genert om morgenen - som det ses :-)

Vi sad sammen med et dansk ægtebar som var kommet til vores albergue i går. Vi havde hilst kort på den da de kom og senere så vi dem, da de spiste aftensmad samme sted som os. De troede, at jeg arbejdede på alberguet fordi der ofte er en dansk hospitaleros på det albergue. Jeg havde fået at vide at hun ikke kom i år da hun havde brækket sin arm. Pia hed hun. Jeg har skrevet om hende i 2012.

Vi fik snakket lidt med dem, men så skulle de videre. Vi fortsatte efter morgenmaden ...


over A Balsa......


 og SanXil opad til Alto de Riocaba. Det var fra 600 meter til 900 meters højde. Vi havde passeret skyerne som nu lå neden under os.


Vi holdt en kort pause... og trak en sodavand fra en automat


 Så gik det igen nedad gennem Furela hvor vi igen holdt en pause. I byen Pintin var der en kat...


og senere ville Daniel made nogle køer med græs.... :-(


men han måtte gå skuffet bort.....


og så gik det ellers mod Sarria...




undervejs havde han fundet en pind som ham brugte som vandrestok. Senere købte han en rigtig vandrestok i Sarria.

Vi nåede frem og gik ind på albergue O'Durminento. Jeg havde boet der før og det er en albergue hvor vi kan få både aftensmad og morgenmad.   Efter bad og vask ville Daniel hvile lidt mens jeg forsøgte at finde et sted hvor jeg kunne købe en ny ladeledning til min Ipad. Desværre er det søndag så alle alnindelige forretninger har lukket. Jeg mødte lige det danske par som vi havde mødt i Triacastela. De skulle blive her og de skulle også til Portomarin i morgen - som Daniel og jeg.

Daniel synes at have det godt med det nye knæbind - men han har stadig lidt smerter.

I morgen passerer vi 100 km stenen som jo et en milepæl. Samtidig bliver bjergene mindre og mindre så vi skal ikke så højt op mere. Jeg håber at det hjælper på hans knæ. Som det ser ud nu - er vi i Santiago på fredag - overnatter og tager bus til Finisterre om lørdagen - tilbage søndag og så hjem til Danmark via London om mandagen.

Da jeg kom tilbage til alberguet kom Daniel ud og vi skulle så od og spise lidt. Vi gik til en bar hvor Danirel fik en Baguette med bacon og jeg en hamburger. Der blev taget et par billeder ved bordet :-)





og Daniel lånte så min Iphone og redigerede nogle fotos....







Dagens video


Ingen kommentarer:

Send en kommentar