torsdag den 23. august 2012

Dag 0, København – Leon


Dag 0 – 20. August 2012
København – Leon
Det var tidligt op og så kørte Britta mig til Lufthavnen hvor vi var kl. 07.20. Jeg gik gennem security uden problemer og var så ved gaten i god tid. Det var ingeen problemer med at få plads og flyvningen gik perfekt så vi landede i Madrid 5 min. før tid.

Jeg gik direkte ud i ankomsthallen hvor jeg fandt skilte der ledte mig til terminal transfer busserne. Jeg skulle jo videre til terminal 4 hvor ALSA bussen kørte til Leon. Jeg var der 1 time for afgang og så at der stod en anden og ventede. Det viste sig at være Anne fra Tyskland og vi snakkede lidt sammen inden jeg gik ind i terminalen igen og købte et spansk mobil simkort. Jeg købte også en liter vand da jeg jo havde 5 timer foran mig i bussen.
Da jeg kom tilbage til bussen, kom jeg i snak med Elena fra Italien og vi stod så og snakkede sammen alle 3. Det var deres første caminotur og de ville gerne have lidt hjælp så jeg sagde at jeg ville hjælpe dem frem til et alberge når vi kom til Leon. Vi sad ikke sammen i bussen og kunne derfor ikke snakke sammen der.

K. 19.10 ankom vi til busterminalen i Leon og jeg guidede dem til klosteret i Leon, men alt var optaget der. Da Anne og Elena ikke havde noget pilgrimspas, sørgede jeg for at de fik et der, inden vi gik videre til et andet midlertidigt albergue tæt på – san fransisco – lige om hjørnet.

Efter vi havde checket ind gik vi en tur gennem byen til Katedralen, men den var lukket. Klokken var efterhånden blevet 20.30, så vi gik videre, fandt en restaurant hvor vi fik en pilgrimsmenu. Derefter hjem og i seng og vi havde aftalt at gå næste dag kl. 07.00

Ingen kommentarer:

Send en kommentar