tirsdag den 28. august 2012

Dag 8, Triacastela - Sarria

Dag 8 – 28. august 2012
Triacastela - Sarria (19 km)
Jeg vågnede ved at lyset blev tændt og der blev sagt godmorgen. Klokken var 6.45 og jeg blev liggende indtil 7.10. Det var stadig mørkt, men det viste sig, at det var overskyet og småregnede. Jeg tog det med ro og da jeg gik ud ad døren kl. 7.45 var det holdt op med at regne. Jeg fik sagt farvel til Pia (hospitaleros)  og sagde at jeg håbede at hun fik 3 dejlige uger hernede. Hun havde fortalt at hun havde gået i foråret og været forbi netop dette albergue, som havde en aftale med foreningen af danske santiago pilgrimme om at der kunne komme danskere ned og være hospitaleros. Hun havde gået den franske camino flere gange og for 2 år siden mistede hun sin mand på turen.
Jeg gik så en stille og rolig tur gennem skyerne som lå lavt. Først efter 8 km brød solen lidt igennem. Da jeg nåede Aguiada, 4 km før Sarria, holdt jeg en pause hvor jeg fik en kop kaffe og en crossiant. Netop i Aguiada støder caminoen fra Samos til. Det er sådan at i Triacastela deler caminoen sig, enten mod Samos, som jeg gik i 2011 eller mod SanXil som jeg gik denne gang.
Mens jeg sad der, dukkede en gammel kending op, nemlig Tita fra Ungarn op vi fik snakket lidt sammen. Hun var gået over Samos og ville videre til Barbadelo – 3 km efter Sarria. Det var også der jeg var i 2011. Jeg forlod hende med at Buen Camino og fortsatte de sidste 4 km til Sarria.
Her havde jeg via min bog fundet frem til albergue Durminiento hvor jeg checkede ind, fik et bad og vasket tøj. Derefter gik jeg en tur i byen hvor jeg mødte Elena, som boede på Xunta og senere mødte jeg også Claudia. Hun kom så sent at hun skulle finde et andet albergue, idet Xunta var fyldt, og gerne et som var billigere end det jeg boede på. Xunta kostede 5 Eur og det jeg boede på kostede 10 Eur.
Senere mødte jeg Susan fra Canada, men hun ville bo i Mosteiro de Madalene som var et nyåbnet albergue i et kloster lidt udenfor byen. Jeg gik senere en tur for at finde det og såfremt jeg kommer tilbage til Siarra en dag, vil jeg bo der. Det så interessant ud.
Jeg fik handlet lidt ind og sad ved kirken i skyggen og spiste et par pærer. Min mening var så at gå til messe kl 19.30, men da jeg kom tilbage til alberguet ville jeg lige ordne min GPS og få alle dagene overført. Det fik jeg så gjort, men opdagede at 3 dage var forsvundet. Jeg havde haft et batteriproblem kort efter Astorga og kunne se at alt for den dag nu var slettet, øv. Det betyder at jeg har mistet 3 dage, men sket er sket. Jeg fik oploaded det til internet, men kunne af en eller anden grund ikke få det på min blog. Jeg prøvede i lang tid og pludselig opdagede jeg at klokken var næsten 19. Så jeg nåede ikke messen, men fik alligevel et stempel i min credencial. Foran kirken mødte jeg Sung Hun – som selvfølgelig havde været til messe.
I sådan en stor by, bor vi alle forskellige steder, så vi mødes vi næsten ikke. Jeg havde ledt efter 2xPia og Clara, men jeg tror at de var blevet tilbage i Triacastela fordi Pia havde fået dårlig mave. Mon jeg ser dem igen?
Jeg fik snakket lidt med en canadier og senere på aftenen da jeg sad udenfor mit albergue kom Michael og Celline forbi, dem fra Sydafrika. Vi fik snakket lidt, de bor kun på hoteller, men går hver dag. Det er nogle meget hyggelige mennesker.
Derefter i seng og høre lidt lydbog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar