torsdag den 23. august 2012

Dag 1, Leon – Villa de Mazarife


Dag 1 – 21. august 2012
Leon – Villa de Mazarife (22 km )

Anne’s mobil vækkede kl. 06.25 og hun stod op og i bad, derefter Elena og sidst mig. Der var et badeværelse i vores rum, som var et 4 seng rum. Den sidste var en ældre dame fra Unngarn, men vi fik ikke snakket så meget med hende.

Derefter ud af døren og ud af Leon. Godt en times senere var vi i Vigen del Camino, hvor vi kaffe ved en bar. Der sad mange andre pilgrimme som vi hilste på, blandt dem også 2 ældre danske ægtepar, som jeg havde mødt på flyveren dagen før. De ville nu ikke gå samme rute i dag som os, men jeg ser dem jo nok i Astorga senere.

Vi forsatte så mere eller mindre uden hvil direkte til Villar del Manzarife hvor vi checkede ind på albergue Jesus, og det viste sig at vi var de første. Klokken var 11.30. Overnatningen koster 5 E. Derefter et bad, vaske tøj og så en tur til Tienta for at handle ind. Det blev som sædvanlig bananer og nektariner til dagen efter.

Eftermiddagen gik med ren afslapning og en masse snak med andre pilgrimme – der var Anna fra Polen, Tita fra Ungarn som arbejdede for Coloplast i Ungarn, så hun var godt bekendt med Danmark. Så var der Marco fra Italien som Elena blev meget for. Endelig en italiener men der kom flere så hun da øvet sit italenske. Marco bor på samme rum som os. Anne har også mødt en gruppe tyske piger som hun sad og snakkede meget med og som hun senere spiste med. De lavede mad i køkkenet. Nu tænkte jeg at de begge nok ville vælge at følges med de andre de havde mødt.

Elena kom over og spurgte som jeg ville spise sammen med dem. Hende og Marco havde mødt en anden pige fra Ungarn, som de havde lavet mad sammen med. Jeg havde imidlertid været i byen og købt lidt forskelligt frugt som jeg ville spise. I den varme havde jeg ikke lyst til varm mad. Jeg havde heller ikke drukket nok på gåturen i dag, så jeg fik drukket en masse vand om eftermiddagen så jeg fik rettet op på væskebalancen.

Som sagt sad jeg meget i haven og fik småsnakket med en del, uden at det blev så meget at vi fik udvekslet navne, men jeg mødes jo nok med nogle af dem igen.

Hen under aften gik jeg mig en tur og da jeg kom tilbage spurgte Anne om vi kunne gå sammen igen næste dag. Hun brød sig ikke så meget om de tyske piger som hun havde mødt og da det var gået godt første dag, sagde jeg ok. Hun går i samme tempo som jeg. Elena ville gerne starte op med Marco og de ville starte kl. 05.30. Jeg sagde så til dem at når de gik måtte de gerne tænde lyset så ville vi stå op og komme af sted ved 6 tiden. Jeg regnede med 7 timer hvilket betød at vi ville fremme kl. 13. Det skulle senere vise sig at passe.

Og så var det i seng -21.30 og høre lydbog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar