onsdag den 15. august 2012

Gamle caminovenner

Så fik jeg en mail fra Don fra Canada, som i år vil starte den 11. august fra Lisabon og ende i Santiago den 2 september. Han spurgte om, hvad jeg havde tænkt mig i år. Han vidste godt at jeg havde tænkt på at gå Camino Portuguise i 2013, altså næste år. Havde havde valgt at gå den i år. Måske tænkte han, at jeg havde skiftet mening, men da jeg fortalte ham at jeg ville gå den sidste halvdel af Camino Frances igen og at jeg ville lande i Santiago den 5. september, så blev ham glad. Vi er begge enige om at vi skal justere lidt på tidsplanerne, så vi kan mødes.

Her ses Don den dag hvor vi sad sammen i Finisterra og snakkede om hvad vi havde oplevet de sidste 6 uger og hvad vi havde tænkt os at ændre når vi kom tilbage. Det var en meget intens snak og den bevirkede at jeg selv traf nogle beslutninger om mit videre liv.
Nu skal vi så mødes igen. Jeg tænker meget på hvordan det er gået med ham. Jeg har haft ganske få email kontakter med ham, så det bliver spændede at møde ham igen.

Da jeg fik mailen fra ham, sendte jeg straks en email til Noel i Australien, for at høre om han havde ændret sine planer. Det havde han nu ikke, så han kommer først til Europa igen i 2013, så er der håb om at vi mødes. Han er i fuld gang med at skrive bogen om sin tur, og skrev at den lige nu var for forelæggeren, men at han forventede at den skulle skrives om et par gange.

Der var en artikel i den lokale avis, som desværre kom i et måned for sent. Jeg havde skrevet at jeg gerne ville hjælpe andre med at starte på caminoen, men da den kom i så sent, var det ligesom spildt. Alligevel kom der reaktioner fra flere, så jeg vil overveje at gentage tilbudet næste år.

Jeg skal i løbet af efteråret holde 4 foredrag om mine oplevelser på caminoen, så det bliver noget af en udfordring. Jeg forventer en del af turen nu og glæder mig meget, specielt til at møde de mange nye caminovenner som jeg regner med at få - også denne gang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar