tirsdag den 20. september 2011

Dag 41, Finiterre - Santiago de Compostella

Søndag den 18. september
Albergue Paz, Finiterre - Seminario Manor, Santiago de Compostella

Jeg vågnede ved 8 tiden ved at den anden i 6 rumsværelset, hun stod op. Jeg lå og småsov indtil hun havde forlad rummet, hvorfter jeg stod op. Jeg havde egentligt ikke travlt, for bussen gik først kl. 11.45 og jeg kunne blive på alberguet til kl. 10, men jeg stod op alligevel. Fik ordnet mig og forlod så alberguet. Gik ned mod busterminalen og passerede en bar hvor jeg fik morgenmad. Det var køligt og overskyet, men da jeg senere gik en tur kom solen frem og det blev en dejlig lun dag.

Jeg sad så og hørte lydbog indtil bussen kom. Der var kommet nogle danskere, 5 i alt, hvor de 2 af dem var utroligt støjende, og det var de fra de kom og også i  bussen. Jeg skammede mig over dem. De vidste tilsyneladende ikke hvordan man skulle opføre sig i et andet land. Det var pinligt. De 3 andre havde jeg mødt kort i går da jeg sad og spiste frokost, og jeg havde snakket lidt med dem. De havde gået fra Leon, og 2 af dem havde taget turen 2 gange. De havde så denne gang inviteret andre med og det var blandt andet de 2 som jeg kunne opleve i bussen. Jeg nåede Santiago ved 14.30 tiden, fik min rygsæk og gik tilbage til det albergue jeg havde boet på tidligere, Seminario Manor, og fik et eneværelse igen. Da jeg passerede de andre senge, hilste jeg på Karen og Bodil som stadig var der. De skulle afsted til Finisterre dagen efter.

Jeg gik derefter en tur i byen og fik en sen frokost. Gik tilbage til alberget, fik et bad og satte mig og opdaterede min dagbog.

Derefter fik jeg ud og spiste, og selvom det nu var flere dage siden jeg var ankommet til Santiago, så mødte jeg stadig pilgrimme som jeg havde set og hilst på før.

Bagefter var det tidligt i seng, da jeg skulle op tidligt næste dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar