lørdag den 3. september 2011

Dag 25, Villar de Mazarife – Astorga

Fredag den 2. september
Albergue Tio Pepe, Villar de Mazarife – Albergue de los Amigos del Camino, Astorga ( 31,5 km / 541,36 km )

Dagens kort
Jeg havde stillet mobilen til 6.30, hvor jeg stod op og ordnede mig. Derefter var der morgenmad i baren, hvor vi sad, Karen, Bodil og Natasja og fik morgenmad. Jeg stak af først, med en ”buen camino”.

Jeg gik alene og mødte ikke ret mange på vejen, Efter 10 km nåede jeg Villavante, hvor Don jo havde gået til i går. Jeg så nu intet til ham. Videre til Hospital de Orbigo, hvor jeg fik en kop kaffe. Jeg gik også lige ind og købte mere voltagen. Derefter videre til Villares del Orbigo og Santibanez del Valdeiglesia hvor jeg havde planlagt at overnatte.

Kort før byen, mødte jeg Noel som kom fra San Martin del Camino. Vi holdt en pause i Santibanez, hvor jeg stillede min rygsæk foran alberget, som først åbnede kl. 13.30. Der var en ”bar”, som åbenbart ikke var en rigtig bar, men et sted hvor der blev der blev serveret lidt drikkelse. Jeg fandt så ud af at der hverken var bar eller nogen forretninger i byen. Altså en komplet død by. Her stod jeg med 20 km i benene med udsigten til enten at blive eller at gå yderligere 13 km sammen med Noel.
Dagens terræn

Jeg valgte det sidste og Noel og jeg fortsatte så i Noels tempo, så jeg ikke fik ødelagt benene. Efter 6 km, satte vi os og delte hvad vi havde i madkassen. Han havde en bocadilla og lidt ost, og jeg havde 2 bananer og 2 nektariner.
Mens vi sad og spise kom Carmen fra Madrid og hendes veninde Rosa. De ville fotograferes med sammen med Noel og mig. Vi kendte begge Carmen og Rosa fra tidligere, men jeg havde aldrig snakkket så meget med dem fordi ikke snakkede så meget engelsk. Carmen havde hørt om min blog og ville gerne i den så hun kunne læse den når hun kom tilbage til Madrid om et par dage.

Derefter fortsatte vi til San Justo de la Vega, hvor Noel ville hvile lidt og jeg gik videre de sidste 3 km.


Albergue municipal
Klokken 15 var jeg fremme, godt øm i benene efter 33 km. Så i gang med rutinen – bad, vaske tøj og en tur i byen. I byen mødte jeg Lars og Lena, som jeg havde regnet med at møde i går i Villar de Mazarife, men de havde haft godt gang i benene, så de var forsat. I dag havde de så kun gået 17 km, men de havde det fint. Jeg gik ind og handlede i et supermarked, og der mødte jeg Jesus og Laura, så pludselige var vi samlet igen, idet også Daniel var kommet.

Astorga (Boede A1)
Da jeg kom tilbage var Noel kommet og var blevet indlogeret i en 4 sengs stue, hvor jeg var i en 30 sengsstue. Jeg fik ordnet det, så jeg kom ind i hans stue og vi aftalte at spise sammen senere. Jeg gik så i gang med dagbogen, men nåede ikke langt – for klokken var så blevet 19.30. Mens jeg sad der kom Lars og Lena, som havde lavet mad. De inviterede mig til at spise med, men desværre, jeg havde jo en aftale med Noel. Vi fik dog skålet idet de inviterede på et glas rødvin.

kom Noel og vi gik så ud at spise og mens vi sad i restauranten, kom Jacques. Han boede i et andet alberge, men det var nu rart at se ham. Han spiste sammen med os.

Da jeg kom tilbage satte jeg mig på terrassen, for at skrive videre, men efterhånden kom alle op på terrassen, så jeg sad til kl 23 før jeg var færdig. Der blev snakket så meget, at jeg først kunne skrive da alle var gået.

Terrassen ligge på 3 sal og højt oppe med en udsigt der er helt eminent, 180 grader mod syd så jeg har de bjerge som jeg skal over de næste par dage til højre og den flade højslette til venstre. Derudover et par hunde som gøede.
Derefter i seng, så må jeg ordne bloggen senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar