tirsdag den 20. september 2011

Dag 42, Santiago de Compostella - København

Mandag den 19. september
Santiago de Compostella – København

Mobilen vækkede mig kl. 5.45 hvorfter jeg stod op, ordnede mig og pakkede hvorefter jeg tog afsked med det albergue. Kl. 6.10 var jeg ude på vejen for at gå den sidste strækning til bus terminalen. Bussen gik kl. 06.40 og turen skulle vare 25 min. Jeg ankom til lufthavnen og fik checket ind. Jeg havde min rygsæk med som håndbagage. Jeg havde fjernet alt som ikke var tilladt at have med i håndbagagen. Fik mine boarding pass til IB 549 Santiago – Madrid og IB 3304 Madrid – København. Fik så morgenmad i afgangshallen og mens jeg sad der og spiste morgenmad så jeg flere andre danskere, heraf også de 5 fra i går med de 2 støjende. De gik heldigvis forbi mig. Flyet afgik som planlagt, så hvis alt gik som det skulle, ville jeg være i København kl. 15.

Da vi ankom til Madrid var vi blevet lidt forsinket og samtidig blev flyet placeret ved en remote gate, hvor vi skulle ombord på busser. Det begyndte at knibe med tiden idet da vi ankom til terminalen med bussen, var der kun en ½ time til flyet til København skulle gå. Vi blev sat af, så vi skulle igennem sequrity kontrollen igen og lige efter denne stod en Iberia ansat og råbte at vi skulle skyndte til gaten. Vi skulle nok komme med.

Vi ankom til gaten 7 minutter før afgang, men blev afvist. Gaten var lukket, fik vi at vide og vi kunne intet gøre for at formå dem til at åbne for os. Vi var i alt 12, som ikke kom med, men blev henvist til Iberia kundeservice. Jeg var den første i kundeservicen og de kunne ikke forstå, at vi ikke kom med. Flyet kunne endnu ses på gaten, men de ville intet gøre. De ombookede os via Frankurt til København, hvilket betød en forsinkelse på 7 timer.

Da vi ankom til Frankfurt, var vi igen forsinket og blev igen placeret på en remote gate med bus. Igen havde vi kun en ½ time fra vi ankom til terminalen, til SAS flyet gik. Vi skulle nu med tog fra terminal 2 til 1 og igen igennem sequrity. Jeg havde forsøgt fra flyet af få purseren til at hjælpe ved at kontakte personalet på jorden så de stod klar. Det havde de sagt de ville, men det skete ikke. Jeg havde sagt til de andre i flyet at vi skulle samles og sammen løbe til den gate hvor SAS holdt uden at checke ind. Det måtte de gøre i gaten.

Alt gik fint, sequrity var flinke og hjælpsomme og da vi nåede SAS gaten 3 min før afgang, blev vi ikke afvist. Tværtimod fik vi en rigtig god behandling, både af jordpersonalet, men også da vi kom ombord. Uden deres velvillighed havde vi måttet overnatte i Frankfurt. Stor tak til SAS besætningen, især til purseren, som gjorde vores tur med SAS til en dejlig oplevelse.

Endelig hjemme efter en lang dag til min dejlige kone, Britta som sad og ventede i lufthavnen.

1 kommentar:

  1. Godt Gäet !! Gratulerer !Julian kom ogsä hjem mandag og har värt pä besök hos meg i dag og fortalt om sin Camino...vi leste litt i din blogg og han oppdaget at dere var samtidig i avgangshallen pä mandag og han syns det var meget synd at dere misset hverandre...skal hilse
    knus fra en stolt mor
    Anne Vogel
    Ps,er du pä facebook ?

    SvarSlet