torsdag den 8. september 2011

Dag 30, La Portela de Valcarce – Fonfria

Onsdag den 7. september
Albergue el Peregrinos, La Portela de Valcarce – Albergue A Reboleira, Fonfria ( 27,76 km / 668,98 km )

Dagens kort
Jeg havde jo eneværelse med vindue mod øst, så da jeg vågnede, så jeg at det var blevet lidt lyst. Jeg havde sovet godt med vinduet åbent, men havde tidligt taget et tæppe over mig. Det havde været dejligt koldt i værelset. Jeg fik ordnet mig, spist en banan og derefter på gaden. Klokken var blevet 7.50 og det var dejligt lyst.
Gik langs vejen helt til lidt efter Herrerias, hvor stien startede meget voldsomt opad mod La Faba. Den løb gennem skov indtil efter La Faba, hvor der åbnede sig et syn for guder. En enorm flot udsigt til bjergene og dalene, som bare blev flottere og flottere efterhånden som jeg nærmede mig O´Cebreiro. Da jeg kom til O´Cebreiro, vidste det sig at byen lå på en sådan måde at på den ene side af byen havde man udsigt mod de bjegre og dale som jeg kom fra og på den anden side at byen mod de bjerge og dale som jeg skulle hen mod. Altså et decideret bjergpas. Det var et betagende skue som jeg kun kunne sidde og beundre længe.
Dagens terræn fra O'Cebreiro

Jeg hilste kort på Berit i O´Cebreiro og gik derefter videre, gennem Liñares, hvor jeg mødte Bud, men han skulle kun til næste by, Hospital de la Condesa. Sagde farvel og gik videre mod Alto do Polo, hvor jeg kort forinden løb ind i 2 norske par. De havde også planer om at blive på Alto do Polo, så vi aftalte at snakke videre over middagen senere.
Jeg ankom til Alto do Polo, hvor der egent kun lå 2 huse, en bar med alberge og et hotel. De var ikke særligt venlige, men jeg fik da en seng og besluttede at tage mig en øl og en tortilla. Mens jeg sad der fik jeg en snak med 4 andre nordmænd som sad der. De skulle videre – 13 km til Tricastela. Jeg sad egentligt og var ked af det sted og da pludselig Berit dukkede op, ja så blev vi begge enige om at gå videre til det næste alberge i Fonfria. Også fordi at mens jeg havde siddet der var der passeret en del som jeg kendte. Jeg fik sagt farvel til de 2 norske par og så af sted.



Albergue A Reboleira
Da vi ankom til alberget , kom Annelise, den hollandske pige som måske har mødt sin kommende mand, Julian fra Tyskland på caminoen, ud og var så glad for at se mig. De havde ikke troet, at vi skulle mødes igen. Jeg svarede, at det var vi jo nødt til, for jeg havde en hilsen fra hans mor. Julian havde sendt linken til min blog til sin mor, og da hun er norsk kan hun læse den og kun havde sendt en kommentar til mig om at hun var Jullians mor og hun synes at den var sjov at læse. Klart at hun synes det, for der stod jo at hendes søn måske skulle giftes og det havde han jo ikke fortalt hende endnu. Hun bad mig også overbringe en hilsen til hendes søn.
Jeg fik en seng og mødte Jaques på rummet. Det var hyggeligt og længe siden, så vi fik senere en øl sammen.

Fik så et bad, vasket tøj og gået en tur i byen. Det er intet i byen, andet en landmænd med køer så der lugter godt af mødding. Jeg er jo kommet til Galicien nu. Kort før O`Cebreiro passerede jeg grænsen mellen Castillo y Leo og Galicien. Så nu er der ikke langt tilbage. I morgen går turen til Samos hvor jeg skal sove på klosteret.
Efter turen i byen sad jeg først og snakkede med Jaques i haven og senere Julian og Annelise. Havde dårlig mobil modtage forhold så Britta kunne ikke ringe, men fik da sendt en SMS til Britta.
Derefter gik jeg i gang med min dagbog og skal senere spises sammen med de andre på alberget. Der var en menu for 9 € som jeg tror alle har taget. Der er ikke andre steder at spise.
Klokken 19 var der spisning og det blev vældig hyggeligt. Vi var jo højt oppe, så humøret meget hurtigt blev opløftet af ganske få glas rødvin. Især de unge som begyndte at danse samba og andre latinamerikanske danse. De hyggede sig vældigt, mens den gamle her, gik omkuld og sov allerede kl. 20.30

1 kommentar:

  1. Tak for at du hilste Julian ;)) Jeg bor i Niebüll som ligger paa grensen til Danmark med Tønder som nermeste by....de fleste av mine venner er danske...saa sjov aa lese din blog-fortsatt god tur !

    SvarSlet