tirsdag den 13. september 2011

Dag 36, Melide – Arzua

Tirsdag den 13. september
Albergue Xunta, Melide – Albergue Via Lactea, Arzua ( 14,63 km / 785,52 km )

Dagens kort
Jeg sov dejligt køligt i nat, idet jeg lå tæt på et åbent vindue. Der var ikke så meget uro om morgenen, så jeg fik sovet godt og stod op da de andre begyndte at stå op. Jeg gik ordnet mig og så af sted. Klokken var 7.45 så det var allerede lidt lyst.
Jeg gik alene mod Boente og det meste af tiden i skov. Midt i skoven mødte jeg Bud og fortsatte. Efter Boente til Castaneda, hvor jeg fik kaffe på alberget der, samt et stempel i bogen. Spiste også en pære.
Landskabet var meget svensk, med bakker og frodigt. Dog var bakkerne nok mere bjerge idet der lå byer på bjergsiderne. Udsigten var flot. Gennem Ribadiso, som ikke indeholdt andet end et alberge og en del kokasser. Mærkeligt, jeg tror jeg har vænnet mig lidt til lugten nu. Det lugter ikke så slemt mere.

Dagens terræn

Lidt efter gik jeg ind i Arzua, som er en by på størrelse med Melide. Dog er der 6 alberger her i byen, hvilket nok skyldes, at vi nu nærmer os Santiago. Den næste strækning på 16 km er uden alberger.
Albergue Via Lactea
Jeg satte mig ved en bar og fik en cola og en sandwich. Efter ½ time dukkede Bud op og vi blev enige om at vi ville bo på alberget - Via Lactea. Jeg havde været derinde og kikke og det så rimeligt ud med en lille gårdhave.

Jeg gik en seng, bad og vasket tøj og så tog vi en tur i byen og fik en øl på torvet.
Bagefter gik jeg i gang med dagbogen og blog’en.
Gik tilbage på torvet og sad i skyggen her sidst i siestaen. Pludselig dukkede de 3 tøser op, , Rona, Brenda og Lanice. De var kommet sent til byen og boede på et andet alberge. De var på jagt efter Sangria, som de havde set på et skilt på vej ind i byen og spurgte om jeg ville være med. Der lå faktisk en bar på torvet som havde Sangria så der blev bestilt en stor kande. I det samme kom Bud, som havde sovet så der kom så 5 glas. Vi sad og hyggede over den Sangria, da en tysker, Sebastian kom forbi. Han boede kun på hostels, men havde spist med i går da vi fik pulpo. Han boede i Dublin, men var som sagt tysk. Inga, en anden tysk fra Bremen havde også spist med i går og hun boede i dag på samme alberge som de 3 tøser.
Hun var nu ikke med da vi sad over Sangriaen, hvor klokken nærmede jeg 5 og Britta ville ringe. Hun ringede og vi fik en snak. Nu er det jo tæt på at jeg kommer hjem. Klokken 17.30 var der messe som vi havde planlagt at deltage i og vi gik derfor ind i kirken. Den var godt fyldt på og der kom flere og flere. Der sad en og spillede orgel og selvom klokken snart nærmede sig 17.45 skete der intet ud over at der kom flere og flere. Pludselig gik dørene helt op og ind kom præsten gående foran en båre og nu kom der rigtigt mange med ind. Messen var åbenbart blevet en begravelse og det synes vi ikke at vi ville deltage i, så vi listede ud.
Pigerne skulle handle og Bud og jeg fik en øl. Vi havde aftalt at mødes kl. 19 for at spise sanmen.
Klokken 19 mødtes vi på torvet og gik til en restaurant, som åbenbart var ret kendt og fyldt op, men det lykkedes os at få et bord kl. 19.30. Vi gik så over gaden til en bar og fik en ”before dinner drink” og derefter gik vi så ind og fik mad. Vi var, Rona, Brenda, Lanice , Bud, Sebastian, Inga og jeg. Vi hyggede os og maden var superb, til kun 10 € pr kuvert.
Bagefter gik det så hjemad, hvor jeg trak en kop ccl i automaten og sad lidt på terrassen inden jeg gik i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar