onsdag den 3. august 2016

Dag 5 - Rabanal del Camino - Molinaseca (28,6 km)

Vi sov rigtig godt efter en hyggelig aften og jeg vågnede lidt over 5 ved at der var nogle alarmer der lød.  Vi stod op og fik pakket og gik ud i gården og fik morgenmad. Inden dag sad vi i køkkenet og fik ordnet vores fødder


Derefter var det afsted og klokken var 6.30.
Rabanal befinder sig i 1150 metes højte og vi skulle i dag først til jernkorset som er i 1505 meters højte og senere til Alto Altar som er i 1550 meters højde. Det blev en hård tur - først til Foncebadon hvor vi valgte at gå på vejen og derefter til jernkorset hvor vi var kl. 9.00 - 7 km på 2 timer 30 minutter.



Derefter videre mod Manjarin hvor vi gjorde et stop i Albergue Tomas og derefter gik det igen højere op til Alto Altar som vi nåede kl 10.30. 





Derefter gik det nedad og det var hård - først til Acebo - videre til Riego de Ambros for så at ende ned i 600 meters højde i Molinaseca i albergue Santa Marina. Klokken var 15.00 da vi ankom efter 8 timer 30 minutter. 


Det var en rigtig hård tur

Efter fik så opdateret min blog mens Lennert fik et par timer på øjet. Jeg nåede også en tur i byen hvor jeg løb ind i Larry som sad ogdrak en øl sammen med Aisha fra Østrig. Hende havde vi mødt i Rabanal. Jeg sendte Larry videre til vores albergue mens jeg selv lige skulle se hvordan de badede i floden. Ved indgang til byen går man over en flod somer dæmmet ludt op så der opstår et badebassin. Hele byen bader der og mange pilgrimme også. Særlig når der så varmt som der er i dag.

Jeg gik lige handlet lidt drikkelse og så gik det tilbage hvor Lennart sad på terrassen med en øl. 
Klokken var tæt på 19 så vi gik en tur til byen - igen ned til floden hvor vi fik en hamburger som ikke var stegt igennem  - så vi mistede lysten til denne og drak kun sangria før vi gik hjem igen - dog fik li lige handlet lidt drikkelse til næste dag.
Da vi kom hjem var Larry kommet frem - han var gået omkuld da han kom frem - så nu sad vi på terrassen og fik en snak - han spiste en Pizza og vi fik lidt at drikke.

Derefter var det sengetid

Ingen kommentarer:

Send en kommentar