mandag den 1. august 2016

Dag 3, Villar de Mazarife - Astorga (31.5 km)

Vi havde planlagt at gå ud ad døren kl. 6.00 men kl. 6.36 vågnede vi, så vi gik ud ad døren kl. 7.14. Vi sov på en 4 sengsstue, faktisl lå jeg i den samme seng som jeg har gjort 3 gange tidligere. Der var intet uro på værelset så da jeg vågnede og synes at det var lidt lyst opdagede jeg som sagt hvad klokken var. Det skulle senere vise sig at være dårligt timet, at vi kom så sent ud for vi var undervejs i dag i 8 timer 25 min. - hvilket vil sige at vi var fremme kl. 15.40.
Dagen startede ellers fint...


Vi bare gik og gik...


Og nåede Hospital de Orbigo ....


Ovenstående den berømte bro...Puente de Orbigo.
I Orbigo købte vi et par skinkesandwich så vi havde mad med på turen. Vi ville have spist morgenmad der, men vi havde fåer kaffe i byen før sammen med en napolitani.
Vi havde valgt at tage ruten langs med hovedvejen og der var en tur på 15 km fra Orbigo. Det blev en hård tur for temperaturen gik bare i vejret..




Vi nåede en shelter hvor vi spiste vore sandwich...


Undervejs var der en benzintank hvor vi tankede drikkevarer op.

Da vi nærmede os Astorga mødte vi Maria fra Australien som fulgtes med os ind til Astorga. Hun skulle bo på hoteller så vi skiltes da vi nåede op i byen. Jeg lige taget et billede af hende sammen med Lennart - bemærk at han nu har fået hat på. 


Da vi langt om længe nåede vores albergue - San Javier -  værert i bad og skiftet tøj, måtte vi lige ned i gårdhaven og have en cola, hvorefter jeg gik i gang med min blog.


Britta ringede da jeg netop skulle i gang med min blog og det var dejligt at høre fra hende. Alt synes at være ok også hjemme.
Jeg fik opdateret min blog og da jegvar færdig kom Lennart ned og også Larry. Vi gik ud i byen, fik en burger og Larry gik til messe medens Lennart og jeg gik en tur - fik en is og sad på torvet og slappede af. Vi nåede lige at købe lidt frugt og dikkelse til næste dag og så gik det tilbage til alberguet igen.


 
Her ses indgangen til vores albergue. Da vi kom til tilbage sad Larry i haven og vi sad lidt med ham, men vi var trætte så Lennart og jeg forlod ham og gik i seng - klokken var ca. 21... 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar