søndag den 28. august 2011

Dag 20, Carrión de los Condes – Terradillos de Templarios

Søndag den 28. august
Parish albergue, Carrión de los Condes – Albergue Jacques de Molay, Terradillos de Templarios ( 27,54 km / 416,33 km )

Dagens kort
Man kunne først forlade alberget efter kl. 6, men det havde jeg nu ikke nogen problemer med. Jeg vågnede, da der blev uro og stod op, ordnede mig og gik i køkkenet. Fik en nektarin og banan. Jeg synes, at jeg klarer mig godt på al det frugt som bliver suppleret med nødder undervejs. Dog ikke så mange nødder som jeg havde regnet med.
Jeg forlod alberget kl. 7 og gik gennem byen i skumringen. Efter et par kilometer kom Jaime gående imod mig fra en sidevej. Han var gået forkert og var på vej tilbage. Han har ikke noget kort, men går efter pilene og han havde mistolket en sten som stod ved den vej han kom fra. Vi fulgtes ad 10 km hvor han ville holde en pause. Undervejs passerede vi Noel. Jamies plan var at gå 40 km i dag, så han ville holde nogle pauser for at hvile benene. Vi sagde på gensyn. Jeg løb ind i Valeska, men uden Georg. Han var et stykke foran hende. Jeg spurgte om de havde skændes og hun svarede at de havde skændes en smule. Jeg gik videre og efter et stykke tid indhentede jeg Georg. Han fortale at de var lidt uvenner her til morgen fordi han ikke var klar over at Valeska havde aftalt at de skulle gå sammen med Jacob og Birgit.  Normalt følges de ikke ad fordi de ikke har samme tempo. Under diskussionen var der så kommet at par andre småting, som de også var uenige om. Vi fulgtes et stykke tid og pludselig var det et camino hvilested med borde og bænke, og jeg bad ham om at sætte sig der og vente på Valeska og få orden på det rod. Det gjorde han så.
Dagens terræn

Kort før Caldadilla de la Cueza mødte jeg Jacob og Birgit som ville overnatte i Ledigos. Det havde de aftalt med Georg og Valeska.
Da vi nåede Caldadilla de la Cueza sad Jan og Marie ved baren med kaffe og tortilla. Jeg synes at det så lækkert ud og fik det samme. Mens jeg sad der kom Daniel og Laura og lidt efter Sheila. Jeg fortalte, at jeg ville til Terradillos og Daniel og Laura ville også forsøge at nå dertil.
Jeg gik videre alene indtil jeg kort før Ledigos hørte råb bagfra. Det var Jaime, som spurgte mig om jeg kendte en sputvej. Han troede at jeg var bag ham, men jeg svarede at jeg havde fulgt pilene.
Albergue Jecques de Molay
Vi fulgtes til Terradillos de Templarios, til alberget – Jacques de Molay.


Mens jeg fik en seng sad han i haven og spiste og slappede af.  Bagefter sad jeg og nød en øl mens han forberedte sig på de sidste 10 km. Vi fik sagt farvel igen og jeg regner ikke med at se han igen. Har har 2 uger tilbage og vil gerne nå til Finisterre, men så skal han gå et par strækninger på 40 km og det er ikke min plan.
i bad, vaske tøj og i gang med dagbogen. Men jeg sad der, kom først Daniel, som var dukket op og bagefter Jesus. Han havde ikke været så flyvende som han troede. De 27 km i dag havde taget hård på ham og han ville gerne have min email så vi kunne skrive sammen. Han mente, at han på et tidspunkt måtte holde en pause og dermed miste mig. Vi blev enige om, at vi senere skulle udveksle email og tage billeder af hinanden.

Jeg gik en tur i byen og så tilbage til alberget. Byen var hurtigt overset idet det tog vel ½ time at gå gennem alle gaderne. Det var ingenting, men alberget var også byen købmand. Den åbnede da jeg kom tilbage og jeg fik handlet ind til næste dag – morgenmad og frokost. Satte mig så ud i haven hvor Jesus, Daniel og Laura sat og vi hyggesnakkede et par timer. Der var en hel del tyskere og nogle spaniolere. I løbet af eftermiddagen kom der stadig flere pilgrimme, bl.a. Haime fra Mexico som jeg har mødt nogle gange efterhånden.
Daniel kunne fortælle at Georg og Valeska var stoppet i Caldadilla, der hvor jeg fik kaffe, fordi Valeska ikke havde det så godt. De var tilsyneladende blevet gode venner igen. Nu ser jeg nok ikke dem mere.
alberget blev der serveret aftensmad, hvis man ville have det. Det var en menu til 9 €, hvor jeg fik en hvidløgssuppe, forrel og flan de caramel. Dertil rødvin og vand. Jeg spiste sammen med Daniel, Jesus, Haime og 2 italienske mænd.

Efter middagen var det sengetid og igen lå jeg og hørte lydbog. Det var ret køligt så jeg tog et tæppe over mig, og det jeg blev glad for at jeg havde gjort. Det var blev ret koldt om natten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar