fredag den 19. august 2011

Dag 11, Nájada - Santo Domingo de Calzada

Fredag den 19 august
Albergue municipal, Nájera – Albergue Abadia Cisterclense, Santo Domingo ( 21,11 km / 221,81 km )

Dagens kort
Efter en lidt urolig nat pga varmen, vågnede jeg da halvdelen på rummet var gået. Jeg sov sammen med andre i et stort rum hvor der var plads til 90 og jeg lå i et hjørne hvor luften var helt stillestående. Nå, men jeg kom ud ad sengen, fik ordnet alt, sagt farvel til alle og så af sted. Klokken var 7.15, lidt senere end jeg havde regnet med.

Jeg nåede kun at gå 3 km, så indhentede jeg Ed og Clare og så fulgtes vi resten af vejen.

Vi gjorde ophold i Azofra, hvor vi fik kaffe. Jeg havde fået et par bananer til morgen, så jeg havde ikke brug for mere. Vi fortsatte til Cirueña hvor vi fik os en øl.

Undervejs måtte jeg skifte batteri på min GPS så jeg har sikkert mistet noget data. Lige før Cirueña holdt vinmarkerne op. Det var sjov at se at jorden pludselig blev en anden – mere grålig fyldt med store sten. Nu var det mere kartofler og bønner der blev dyrket.
Dagens terræn

Temperaturen var rimelig hele vejen i dag, så vi nåede stille og roligt Santo Domingo hvor vi tog ind på Albergue Abadia Cisterclense.

Albergue Abadia Cisterclense

Ed var smuttet ind i et supermarked og købt ind til frokost. Vi fik så en seng, og jeg gik i gang med dagens ritual. Det blev dog afbrudt af frokosten, så jeg fik først fodbad efter denne. Det gjorde Ed og Care også.

gik jeg en tur i byen mens de tog en siesta på langs. Jeg var forbi den andet albergue og der var en del fra vores famile som jeg fik hilst på. Sådan går det jo. Vi skilles og mødes så igen, enten dagen efter eller nogle dage senere.
Porten åben

Da jeg kom tilbage gik jeg i gang med dagbogen og bloggen og der var langsomt ved at komme flere kendte ansigter. Ed og Clare kom ned og vi aftalte, at vi klokken 18 skulle ind i kirken og høre nonnerne synge. Der var en oplevelse og vi videre til cathedralen – hvor vi betalte 2,50 euro for at komme ind. Den var ikke aktiv mere og var mere et historisk museum hvor alle de ting som på et tidspunkt har været i cathedralen var udstillet. Man kunnne bruge timer derinde. Vi brugte nu kun 1½ før vi gik videre til en bar hvor vi fik en dejlig pilgrimsmenu. (9 euro inkl. vino).

Vi var tilbage på alberget kl 21.45 og jeg lå så en times tid og hørte lydbog mens kroppen kølede ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar