torsdag den 18. august 2011

Dag 10, Navarette - Nájera

Torsdag den 18 august
Albergue municipal, Navarette - Albergue municipal, Nájera ( 17,62 km / 200,04 km )


Dagens kort
Det var en hård nat. Høj musik hele natten så jeg sov lidt, roterede, vågnede, sov ect. hele natten. På et tidspunkt stod alle mere eller mindre op og jeg lå og snuede indtil de fleste havde forladt rummet. Jeg vidste at jeg kun skulle gå ca. 17 km, så jeg havde ikke så travlt. Jeg stod så op, fik ordnet alt, spiste en banan og lidt nødder. Det var så min morgenmad. Lidt efter stod jeg på gaden efter at havde sagt farvel de til andre. Kikkede på uret og whau. Klokken var 5.55 og det var godt nok mørkt. Jeg var blevet taget på sengen af de andre da de stod op. Men nu var jeg i gang. Kom forbi torvet hvor det var fuld gang i den. Højt disco og dans af alle de unge. Tror at der var mere end 50. Der er sjovt nok at man har sådanne fester hvor alle bliver holdt vågne af musikken, men det er åbenbart deres måde at feste på. Jeg har fået at vide at de fleste byer har en stor fiesta i august måned og at de altid varer til den sene morgen.

, men jeg fik gang i bentøjet men måtte gå langsomt for at holde øje med pilene. Jeg vidste at jeg skulle gå en times tid for det blev lysere. Lige nu lyste månen fra en skyfri himmel, så det gik fint. Jeg fulgtes et stykke tid sammen med et par spaniolere, så vi hjalp hinanden. Ved 7 tiden blev der lysere og jeg sagde farvel og satte farten lidt op.
Dagens terræn

Det blev igen en tur hvor jeg ikke så andre før jeg nærmede mig Nájera. Det blev en tur gennem den ene vinmark efter den anden og det var travlhed på markerne. De kørte med vandvogne rundt for at vande mens der var koldt. Og køligt er der om morgenen skal jeg love for. Det gør det dejligt om natten. En af spaniolerne var fra Malaga og hun sagde at det var skønt her. I Malaga er det næsten samme temperatur både dag og nat.

Som sagt blev det en alenetur, men dejligt var det. Der var blevet overskyet da solen stod op, så temperaturen var forholdsvis lav. Bag mig var der blå himmel og foran mig var den mørk. Det lignede regn. Det regnede nu ikke på noget tidspunkt og klokken 9.30 var jeg fremme ved alberget.

Albergue Municipal
Jeg stillede mig rygsæk udenfor og gik så ud for at spise morgenmad. Fik kaffe og sandwich på en lille lokal bar og gik videre rundt i byen for at se og handle. Der var marked i byen så der var godt med liv. Alle var ude at handle, det gør man jo om formiddagen.

Klokken 13 var jeg tilbage ved alberget og fik en seng. Derefter den sædvanlige rutine – vask etc.

Jeg gik i gang med min dagbog og blog og mens jeg sad der, kom Ed og Clare. Det var nu hen på eftermiddagen, så den rødvin som han havde båret hele vejen nød vi nu sammen. Også Josef fra Schweiz fik lidt og vi aftale så at vi senere skulle til messe og så spise sammen.

Jeg gik en tur til floden hvor jeg så sad og lyttede til lydbog. Temperaturen var dejlig frisk og det synes at trække op til regn.
Kort over Nájara (Albergue A1)

Jeg nåede ikke messen, men mødtes med dem på den restaurant vi havde aftalt at spise på. Lige inden de kom, så åbnede sluserne og regnen faldt kraftigt i 10 min. Vi måtte så spise inden døre og den var ok. Det var nu dejligt med lidt regn så luften blev frisk. Det blev en hyggeligt aften bortset fra at Josef, som er pensioneret, er en med meget firkantede meninger og det gav anledning til en del morskab. Ed og Clare er jo englændere med samme humor som vi danskere så han blev drillet en del.

Mens vi sad der mødte jeg den første anden norden, det var Alto fra Norge, Oslo. I fik ikke snakket så meget men mon ikke jeg løber ind i han igen.

Vi var tilbage ved 22 tiden og så i seng. Det var et varmt alberge med dårlig luft, så det blev en af de nætter hvor man lå lidt uroligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar