torsdag den 11. august 2011

Dag 3, Roncesvalles - Zubiri

Torsdag den 11 august
Albergue Roncesvalles - Albergue Zaldiko, Zubiri (22,63 km / 47,44 km)

Dagens kort
Klokken 5 startede de første vækkeure (mobiltelefoner) og klokken 6 blev lyset tændt. Alt det vidste jeg ikke så jeg lå lidt og snuede, men stod så op. Først der fandt jeg ud af hvad klokken var. Det var ski tidligt, men ok, jeg fik pakket, ordnet fødderne, spist min yougurt og tog afsted. Jeg var klar til vandring kl. 07.15.

Efter 3 km kom jeg til byen Burguete hvor jeg rendte ind i Sylvia fra Belgien som gik og ledte efter en kaffe con leche og vi kom da også forbi en bar hvor der var morgenmad. Jeg fik en kaffe con leche og en crossain med skinke og ost.

Jeg sagde farvel til Sylvia og så gik det ellers ud på en højslette hvor der var køer, heste, marker med kartofler, bønner og meget mere.
Dagens terræn

Derefter gik det op og ned i en uendelighed, mest gennem skov og højden var hele tiden omkring de 800 m. Jeg passere rio Erro, som løb lige over stien. Der var bygget betonpiller så vi kunne kommer over. Aimee, en fransk ældre dame som jeg havde kørt i tog med og senere igen mødt på Roncesvalles, var ved at klæde om til et bad i den kolde flod. Jeg mente også at der var på tide med et hvil, så jeg tog et fodbad og i løbet af 5 min var der kommer flere forbi som også fik et fodbad. Jeg fik ordnet mine fødder igen og så gik det videre ca. 1 km hvor jeg kom til Gerendiain. Her var der en bar hvor jeg fik mig en cola og en sandwich. Mens jeg sad der kom der flere fordi, som jeg havde mødt andre steder, så der lød en Buen Camino.

Defter gik det videre mod bjerget Alto de Erro, som toppede ved 840 m. Den tur derop var godt nok hård. Mærkeligt, at hver gang jeg møder en brat opgang, synes jeg at det er den værste. Det tror jeg nu ikke på mere. På denne tur var der også mange og stejle nedstigninger. Efter den i går, var lårbasserne godt ømme og det kom igen i dag, skal jeg love for.

Det var også en meget brat nedstigning til Zubiri som ligger i 500 m og den nedstigning blev gjort over 3,3 km og næsten hele turen fra Gerendiain til Zibiri var skov, så det var rimeligt køligt.


Eftermiddagen på Alberge Zaldiko blev tilbragt indendøre. Temperaturen udenfor var 32. Det var det første alberge hvor der var WiFi, så jeg fik læst lidt mail og opdateret bloggen.

Om aftenen fik jeg handlet lidt bananer og nødder til næste dag og jeg spiste pilgrimsmenu sammen med Ferry og Josje fra Holland.



3 kommentarer:

  1. Jeg er spændt på at høre, om det er svært at finde den rigtige vej gennem de større Byer, eller i det hele taget!
    Fortsat god Tur. Benny Hansen.

    SvarSlet
  2. Spændende at følge din tur.
    Hilsen Finn

    SvarSlet
  3. Hej Michael.

    Det lyder rigtigt spændende det du oplever, du er sej, og du skal nok nå dit mål.

    hilsen Jytte og Nils

    SvarSlet